Článek
Nevyužít možnosti projížďky s legendou motorsportu se zkušenostmi z Formule 1 a Le Mans, navíc v takové okruhové střele, to by se rovnalo motoristickému hříchu. Proto jsem se nasoukal na místo spolujezdce, nasadil si ochrannou přilbu, utáhl vícebodové bezpečnostní pásy a pořádně se chytl trubkového rámu.
Abyste věděli, co Sigma WR vlastně je, tak se bavíme o českém závodním speciálu se silniční homologací, který má přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru s výkonem přes 220 koní a šestirychlostní manuál. Suchá hmotnost vozu bez ABS i ESP činí necelých 600 kg, mnoho komponentů je stavitelných, proto si asi umíte představit, co takový stroj dovede v rukou zkušeného profesionála.
Nájezd na vysokomýtský okruh, který je určený zejména pro motokáry, vzal Enge spíše zlehka, nicméně už v první zatáčce mně ukázal, zač je toho loket. Možná jej motivovala moje slova o tom, že jsem v autě ještě neblinkal a že se může pokusit o premiéru.
Jenže na nějaké zvracení nebyly ani myšlenky, protože jsem byl unášen Tomášovou jezdeckou fascinací a dokonale přesnou stopou. Pilot ani nemusel díky nízké hmotnosti vozu zbytečně dlouho brzdit, takže jsme byli nejrychlejší posádkou na okruhu.
Pomalejší řidiči před námi uhýbali jako kočka domácí před koupelí, vrcholy zatáček Enge řezal ostřeji než japonská katana a s krátkým řazením si pohrával ladně jako Bedřich Smetana s tóninami.
Přestože jsem byl zapasován do sedačky, stejně jsem měl díky svižné akceleraci pocit, že mi uletí helma i sedačka. Držet se proto trubkové konstrukce bylo namístě, rovněž i při přejezdu červeno-bílých obrubníků. A věřte mi, že jsem tvrdě cítil každý milimetr těchto zvýšených krajnic.
Stačilo pár kol na motokárové dráze a namísto slov jsem měl na rtech už jen velmi široký rohlík, což Tomáš ocenil zdviženým palcem. Po zacouvání do depa a sejmutí přilby jsem se Engeho hned zeptal, jak se mu Sigma řídí.
„Je to jako formule na silnici. Je to lehké, poslušné a komfortní auto, co se příjemně řídí. Tady na okruh ve Vysokém Mýtě se hodí jen lehké vozy, protože ty těžké nemají šanci na této trati uchladit brzdy,“ zhodnotil Sigmu WR Tomáš Enge. Tolik strohé hodnocení profíka, ale já byl na sedačce spolujezdce naprosto ohromený rychlostí, obratností a přesností – a už se nemůžu dočkat, až sám skočím za volant!
O modelu WR jste už četli v našem článku hovořícím o slavnostním otevření autosalonu Gordon. V příštích týdnech se můžete těšit také na stručnou historii české automobilky Sigma Motors, rozhovor s Tomášem Engem a také na redakční test samotného silničního speciálu Sigma WR.