Článek
Elektrifikovaná auta se na českých silnicích velmi rychle množí – možná nějakým právě jezdíte nebo o pořízení alespoň uvažujete. Anebo třeba jen chcete držet krok s moderními trendy a toužíte prozkoumat nejnovější auta na českém trhu. Právě e-Salon je pro to ideální příležitostí. Takže na co se můžete těšit?
Škoda Elroq
Největším lákadlem je horká novinka z Mladé Boleslavi, která se světu ukázala před pár týdny přímo na Vltavě a na e-Salonu si odbude svou výstavní premiéru. Elroq, tedy „elektrický Karoq“, je v podstatě zkrácenou verzí většího Enyaqu – což je dobře, protože ten se Škodovce hodně povedl. Elroq je jen o trochu kompaktnější, ale nabídne většinu vychytávek svého většího sourozence společně s jeho technikou (elektromotory s výkonem 125 až 220 kW a baterie s kapacitou 55, 63 a 82 kWh umožňující dojez od 375 do 560 km). Navíc láká na cenovku „již od“ 799 000 Kč. Škoda se modlí, aby z něj byl prodejní hit. A podle nás by mohl být…
Dacia Bigster
Dacia se dere napříč segmenty stále výš a Bigster je ukázkou jejích rostoucích ambicí. Technicky je Bigster sice jen prodlouženou verzí Dusteru (na délku měří 4,57 metru místo 4,34 m), celkově je však výrazně propracovanější a vybavenější, o výkon se kromě benzinových verzí může starat i 155koňový full-hybrid. Přitom by stále měl být za rozumné prachy, takže se na něj nejspíš zase budou stát fronty.
Audi Q6 e-tron
Elektrické SUV Q6 e-tron je prvním modelem z nové vlny produktů – stojí na prémiové elektrické platformě (sdílí ji třeba s novým Audi Q6 e-tron a Porsche Macan) a je vyzbrojené tou nejmodernější technikou (v oblasti pohonu, digitalizace, konektivity, autonomie, ale třeba také osvětlení) ve velmi uhlazeném balení. Je to skutečný návrat k ideologii Vorsprung durch Technik.
Cupra Terramar
Náhrada za obstarožní Atecu je konečně tady a rovnou ve stylovém podání Cupry. Základem je Tiguan, ale Španělé z nudného základu dokázali udělat atraktivní a řidičsky zajímavou alternativu. Pod kapotou můžete mít úsporný mild-hybrid, plug-in hybrid s dojezdem kolem 100 kilometrů, ale také poctivý benzin s výkonem 265 koní. Vedle podobně velkého Formentoru, který je laděný hodně do sportovna, je Terramar spíš rozumnou a praktickou alternativou. Uvidíme, jestli jim přesto tahle rivalita neublíží.
Ford Capri
Ne, není to kupé, nemá šestiválec a Bodie s Doylem z něj také nevyskočí. Přesto se za známým a dobře znějícím jménem skrývá povedené elektrické auto. Ford stejně jako v případě Exploreru značně upravil technický základ od Volkswagenu (ID.4 a ID.5) s dojezdem až 627 km a oblékl ho do slušivého kabátku, k tomu přihodil konkurenceschopnou cenovku a jméno, které si každý pamatuje. Capri navíc i pěkně jezdí, jak jsme nedávno zjistili, takže je rozhodně proč se o něj zajímat.
Hyundai Inster
Malé a dostupné elektromobily jsou na trhu stále nedostatkovým zbožím, ale Hyundai to chce změnit se svým městským prckem pojmenovaným Inster. Jeho výhodou by měl být nečekaný prostor a praktičnost vzhledem ke kapesním rozměrům (3,8 metru na délku), slušný komfort a široká výbava v rámci třídy městských prcků. Technika pohonu odpovídá městskému cílení Insteru, jeho maximální dojezd 355 kilometrů by však měl stačit na několik dní jezdění po městě bez nutnosti nabíjení. A za ty peníze je dost lákavou variantou.
Kia EV3
Z kompaktního elektrického crossoveru se má stát celoevropský hit, korejská automobilka si na něm proto dala hodně záležet. EV3 nabídne dost prostoru čtyřčlenné rodině, přitom přináší komfort a technologie známé z větších aut – ostatně i svou designovou inspiraci čerpala z vlajkové lodi EV9. Pohání ji 204koňový elektromotor, kapacitu baterie si však můžete vybrat: základní (58 kWh) umožňuje dojezd až 436 km, s tou větší (81 kWh) EV3 ujede dokonce až 605 km, což je v této třídě skutečně neobvyklé.
Mitsubishi Outlander
Známé jméno se vrací a s ním i velmi povedené rodinné SUV s plug-in hybridním pohonem. Nový Outlander má vyloženě prémiový nádech a moderní techniku, včetně pohonu: kombinovaný výkon činí 306 koní, a na jedno nabití tak ujede až 86 kilometrů. Díky svému propracovanému pohonu všech čtyř kol by se navíc ani neměl zaleknout terénu. Nové Mitsubishi Outlander tak rozhodně stojí za pozornost.
Opel Frontera a Grandland
Opel přivezl do Prahy hned dvě nová SUV s velkým rodinným potenciálem. Kompaktní Frontera (větší nástupce Crosslandu) totiž klame tělem, protože dokáže poskytnout komfortní útočiště až sedmi pasažérům, navíc ji kromě čistě elektrického pohonu s dojezdem až 400 km můžete mít i se 100- a 136koňovým mild-hybridem.
Naopak Grandland je vlajková loď plná těch nejmodernějších technologií (třeba HD Matrix LED světlomety) a komfortních prvků výbavy (včetně sedadel s certifikací AGR, vyhříváním, odvětráváním a masážní funkcí). O pohon se stará 136koňový mild-hybrid nebo můžete zvolit čistě elektrickou verzi v několika variantách (s výkonem až 300 koní nebo dojezdem až 700 km), později dorazí také 195koňový plug-in hybrid s dojezdem až 87 km.
Renault 5 E-Tech a Alpine A290
Retro-futuristická novinka od Renaultu má elektrický pohon a městské zaměření, výkonnější verze (150 k) s větší baterií (50 kWh) si přitom troufne i na delší přesuny, vždyť ujede až 400 km. Navíc vypadá tak, že se do ní mnoho lidí zamiluje bez ohledu na její pohon. Také už jsme si vyzkoušeli, že je radost ji řídit. A co teprve ve sportovní verzi Alpine A290 s výkonem 204 koní, kterou budete také moci vidět na stánku Renault.
SsangYong Torres EVX
Korejská automobilka SsangYong dokáže nabídnout vysoký poměr hodnoty a výkonu, což platí i v případě jejího první elektromobilu. Torres je už tak povedeným autem, ve své elektrické verzi je však vyloženě skvělý – vypadá parádně, je dost prostorný a slušně vybavený, příjemně jezdí a nestojí balík. Přitom ujede až 462 km, takže ho klidně můžete používat jako jediné auto do rodiny.
Volkswagen Tayron
Volkswagen má na stánku záplavu novinek (ID.7 Tourer, ID. Buzz long nebo plug-in hybridní Passat a Tiguan), ale asi nejvíc zvědaví jsme na velké SUV Tayron. Přímý konkurent Kodiaqu je vlastně jen zvětšenou a prémiověji pojatou verzí oblíbeného Tiguanu. Nabídne tedy stejně široké portfolio benzinových, dieselových a plug-in hybridních (s výkonem 204 nebo 272 koní a elektrickým dojezdem kolem 100 km) motorizací, oproti Tiguanu v něm však najdete víc životního prostoru – pojme totiž až sedm pasažérů a 850 litrů jejich zavazadel.
Lákadel je tedy na e-Salonu letos skutečně spousta, některá dokonce budete moci i projet, tak snad si celou akci nenecháte ujít.
Výstava konající se na letňanském výstavišti PVA Expo Praha je veřejnosti přístupná od pátku 8. listopadu do neděle 10. listopadu od 9 do 17 hodin (v neděli pouze do 16 hodin). Lístky na místě pořídíte za 270 Kč na osobu, případně za 490 Kč pro celou rodinu. Další podrobnosti v našem článku.