Článek
Dnešek vypadá fakt dobře. Z anatomické sedačky Taycanu hledím na svět přes volant s logem automobilky ze Stuttgartu a přes dva typické vypouklé blatníky (připomínající výhled z 911), přede mnou se vlní typicky široký zadek 911 Turbo a zpětné zrcátko mám plné čumáku Panamery, za ní pak visí ještě Macan a Cayenne. Skoro celý výrobní program Porsche na jednom místě…
Společně projíždíme městy, svištíme po okreskách a plujeme po dálnicích a strháváme na sebe spoustu pozornosti – pestrobarevný, rychlý a hlučný konvoj sportovních aut otáčí lidem hlavy a nutí je vytahovat mobilní telefony, aby stihli aspoň jednu fotku, děti ukazují prstem a zírají s otevřenou pusou, ostatní řidiči nám dělají prostor. Dokonce i pár motorkářů nám ukázalo palec nahoru – a to je už co říci!
Ale my tu nejsme proto, abychom si honili triko machrováním v rychlých a drahých autech (ale lhali bychom, kdybychom řekli, že nás to netěší). Dnes hrajeme roli zákazníků – kapitánů průmyslu, úspěšných podnikatelů, špičkových sportovců nebo třeba šťastných výherců loterií – kteří si mohou za jediný den vyzkoušet a přímo porovnat hned několik různých modelů, aby se mohli fundovaně rozhodnout, který jim sedne nejvíc.
Rozdíly jsou samozřejmě markantní! Velké SUV Cayenne působí majestátně a luxusně, přitom nečekaně obratně, ale Macan je ještě živější a hbitější. Pak sklouznete o patro níž do Panamery a jste zase na vlně luxusu, ale díky intimnosti interiéru a nižšímu těžišti cítíte víc sportovnosti. Pak přijde tichá a supermoderní kabina Taycanu s dynamikou, která dokáže převracet vnitřnosti naruby pouze s doprovodem elektronickému svistu. A nakonec vrchol v podobě 911, která je rychlostně ještě o kus dál, navíc svou sílu podkresluje vzrušujícím burácením přeplňovaného šestiválce.
Stejně markantní jsou ale i podobnosti mezi všemi auty. Ta mocná síla motoru a gradující charakter jeho zátahu, takže vás těší ho vytáčet. Ta plně kontrolovaná obratnost a hbitost jako u nejlepších tanečníků na asfaltu. Ta neochvějná jistota v jakékoliv rychlosti, kterou cítíte nejen z podvozku, ale také ve volantu a brzdovém pedálu. Ten pocit splynutí člověka a stroje, které je pro opravdu rychlou jízdu naprosto nezbytné. Že něco takového zažijete nejen v ostrém sportovním modelu, ale také ve čtyřdveřovém sedanu, velkém SUV nebo dokonce elektromobilu, to skutečně není standardem.
Filozofie Porsche totiž nepřipouští kompromisy. Žádné auto z jejich dílny si na sportovnost nehraje, má ji už od narození prostě v krvi, což je jasným důkazem úspěšného přenosu rozsáhlých závodních zkušeností do sféry silničních aut. Přitom jsou auta ze Stuttgartu bez problémů použitelná každý den a spolehlivě zvládají i větší nájezdy, které ještě rychlejším exotikám dělají problémy. Zkrátka ať sáhnete po jakémkoliv Porsche, neuděláte chybu. Teď už jen mít dost našetřeno (nebo vybrat správný los), abyste mohli vyrazit na podobnou projížďku vrcholící podpisem smlouvy a zaparkováním Porsche do garáže…