Hlavní obsah

Rozhovor s šéfkou DS Automobiles, ženou, která si prosadila TOP sportovní pohon 4×4 do středního SUV

Foto: DS Automobiles

Víte, kde je značka DS úspěšná mimo Evropu? V Japonsku, Turecku a Argentině.

Béatrice Foucher je současnou šéfkou francouzské prémiové značky DS Automobiles, k jejímuž vedení jí pomáhá životní heslo: Věř si, buď sama sebou. Ačkoli nejde o železnou lady, nýbrž o velmi příjemnou osobnost, stejně si hlava DS umí prosadit své vize. A právě o tom, co od DS očekávat do budoucna, jsme si s Béatrice popovídali u kulatého stolu.

Článek

Ženy na vrcholových pozicích známých etablovaných automobilek dnes nejsou nic neobvyklého, ovšem ještě před pár lety tomu bylo jinak. Tento trend zvýraznila v roce 2014 Mary Barra, která usedla do ředitelského křesla General Motors. Michelle Christensen zase šéfovala vývoji designu druhé Hondy NSX, zatímco Elizabeth Hill převzala vedení vývoje modelů pro Jaguar Land Rover. A co Linda Jackson? Jasně, víme, ta aktuálně vede Peugeot.

Foto: Tomáš Kopečný

Foucher dokázala dostat vrcholový sportovní pohon o 360 koních ze sedanu DS 9 do SUV DS 7.

Béatrice Foucher tak není pomyslnou růží mezi trním, ale respektovanou vrcholovou manažerkou, která si uměla prosadit například vrcholový plug-in hybridní sportovní pohon 4×4 do SUV střední velikosti jménem DS 7, který byl do té doby vyhrazen pouze luxusnímu sedanu DS 9 E-Tense 360 4×4.

Ale co bude s DS Automobiles dále? O tom jsme si hlavou DS otevřeně popovídali při její návštěvě Prahy u kulatého stolu.

Jak se budete odlišovat od ostatních značek skupiny Stellantis, zejména od Peugeotu, který se stává čím dál víc luxusnějším?

Zejména komunikací a produkty. Naše značka a vozy jsou prémiové, luxusní, komfortní, zaměřené na řidiče a dekorované ručně čalouněnými koženými interiéry. Rovněž náš styl je odlišný a v neposlední řadě i cena vozidel.

Foto: DS Automobiles

K DS Automobiles podle šéfky značky přechází nejčastěji klienti od Mercedesu.

S Peugeotem však nesoutěžíme, nepřebíráme mu klienty. Noví zákazníci k nám přechází většinou od Mercedesu.

Kdo je podle vás nejbližším konkurentem značky DS? Volvo?

Z hlediska klientely Mercedes-Benz. Z hlediska filozofie Volvo, to kráčí podobnou cestou udržitelnosti jako my.

A Lexus?

Lexus je kvalitní a spolehlivá Toyota v luxusním hávu, která stojí o něco víc.

Foto: Lukáš Volšický

Béatrice Foucher říká, že švédské Volvo má podobnou filozofii jako DS.

V jakém segmentu počítáte, že budete nejsilnější?

V Evropě rozhodně v segmentu luxusních SUV-C. Tato prémiová třída se bude v budoucnu lišit nejen cenou, ale i designem a doplňkovými službami.

Mercedes-Benz už dosáhl autonomního řízení třetí úrovně na svých vybraných vozidlech, byť omezeně, na dálnicích a v Německu. Plánuje DS uvést v blízké budoucnosti modely s autonomním řízením třetí úrovně?

Každý výrobce má autonomní řízení pochopitelně řešené jinak. Technologie samočinného řízení už existuje, ale je velmi nákladná na zabudování do aut. Rovněž na autonomní řízení prozatím neexistuje sjednocená legislativa, nicméně v našich autech se už v roce 2025 objeví vylepšené autonomní řízení druhé úrovně, které posléze doplní úroveň tři.

Foto: Lukáš Kukla

Vylepšené autonomní řízení druhé úrovně se v modelech DS objeví v roce 2025.

Víme, že značka DS míří do plně elektrické éry (2028). Půjde o čistě BEV modely, nebo se můžeme dočkat pod značkou DS například vodíkových vozidel?

Až to přijde, už nebudu sedět na velitelské židli, abych vám to řekla. Vodík se bude rozšiřovat prvně u užitkových vozidel, zatímco my budeme řešit primárně zlepšování bateriového pohonu.

Plánujete jako například Peugeot nabízet své vozy zákazníkům formou pronájmu s předplaceným měsíčním nájezdem?

Určitě půjdeme klientele vstříc. Je možné jít i touto cestou, ostatně takto už své vozy pronajímá čínsko-švédská značka Lynk & Co. Takže ano, chystáme různé programy pro dostupnost vozů DS.

Foto: DS Automobiles

V roce 2028 bude DS Automobiles plně elektrická značka.

Jaká je vaše vize o DS Automobiles v blízké budoucnosti?

Chci značku vést k růstu, postupně přejít na plnou elektrifikaci, ale jinak se držet současného směru včetně výrazného světelného podpisu našich automobilů.

Před plnou transformací na elektromobily se ještě dočkáme hybridních pohonů pro vybrané modely, přičemž vozy se spalovacím motorem by měly v nabídce DS vydržet až do roku 2028. Pokud jde o oblíbené trhy, kde DS skóruje, pak je to mimo Francii, Itálii, Německo, Španělsko, Velkou Británii a Portugalsko také Turecko, Japonsko a Argentina. V Česku je značka DS spíše vyhledávaná individualisty.

Načítám