Článek
Koncept v Česku kdysi oblíbeného vozu se představil v roce 2001 v Ženevě, na stejném místě v roce 2002 mělo premiéru i sériové auto. Svůj život Ford Fusion tedy začal v roce 2002, ovšem v takové Jižní Americe mu říkali EcoSport.

Ford EcoSport první generace pro Jižní Ameriku stál na platformě evropského Fusionu, nicméně uměl i pohon 4 × 4.
Až do roku 2012 se čtyřmetrový Fusion sdílející základy s Fiestou vyráběl v Kolíně nad Rýnem, nicméně mohli jste jej vidět i s rodným listem z Indie.
U nás si kompaktní miláček rodin a důchodců dodnes drží jeden významný prodejní milník. V roce 2009 totiž byl právě Fusion nejprodávanějším (celkově napříč kategoriemi) dováženým automobilem v České republice.
Největší českou slávu si Fusion užil v roce 2009, kdy se stal nejprodávanějším importovaným modelem vůbec.
V kategorii malých automobilů se umístil na celkovém druhém místě s 6 957 prodanými kusy, což představovalo 13,40% podíl na trhu v této kategorii. Napříč obchodními třídami to pak v roce 2009 dotáhl na třetí příčku, kdy jej předběhla jen druhá Fabia a první Octavia.
Automobil si lidé zamilovali pro jeho rozměry, vyšší posez, variabilitu a vzhled ve stylu crossoveru, což je recept, z něhož později dlouhodobě těžil i Hyundai ix20. Nejpopulárnějším motorem v Česku pro Fusion byla atmosférická čtrnáctistovka, což dosvědčuje výkonovou nenáročnost reálných uživatelů.
Původní Fusion sázel na jednoduchý a přehledný interiér.
Zajímavosti o Fusionu
Na svoji dobu se Ford Fusion mohl pochlubit zajímavými technologiemi, které dříve nebyly v segmentu malých aut úplně běžné. Vybrali jsme čtyři z nich, které dorazily po modernizaci v roce 2005:
- Fusion dostal možnost hlasového ovládání vybraných funkcí a rádio s bluetooth
- Fusion se také mohl pochlubit plně automatickou klimatizací
- Fusion po modernizaci měl elektroniku komunikující skrze sběrnici CAN
- A nechyběl ani pokročilý palubní počítač
A víte, že Fusion vlastně koupíte dodnes? Hledejte ho pod názvem Tourneo Courier, tedy jako 4,3 metru dlouhý model, který sdílí platformu s Fordem Puma (a ten ji sdílel s ukončenou Fiestou). Nejde pochopitelně o přímého pokračovatele, nýbrž o ideového nástupce s na dnešní dobu kompaktními rozměry, ale vysokou vnitřní variabilitou. Podobně jako kdysi u Fusionu.

Akční ceník Fordu Tourneo Courier (březen 2025).
Prostorný Courier se nabízí s litrovým zážehovým tříválcem o výkonu 125 koní, který je spojený s šestirychlostním manuálem nebo sedmirychlostním automatem. Spalovací varianta má uvnitř dva menší dotykové displeje a širokou středovou konzolu s řadicí pákou.
V nabídce nicméně najdete rovněž 136koňové plně elektrické provedení (dojezd až 288 km) lehce se lišící designem zvenčí a poměrně výrazně uvnitř, protože bateriově poháněný Courier nabízí větší displeje, přepracovanou centrální konzolu a volič jízdních režimů přestěhovaný pod volant.
Když se ještě vrátíme do časů největší slávy Fusionu, tak zjistíme, že jste si jej svého času mohli pořídit za 13 tehdejších průměrných platů - jeden takový v roce 2009 činil 23 344 Kč. Nepřímého, ale schopnějšího nástupce Tourneo Courier teď pořídíte jen za 11 průměrných platů, protože stojí od 499 900 Kč a výše průměrného platu za rok 2024 činila 43 967 Kč.