Článek
Říká se tomu přirozený vývoj. V roce 2015 začínal s myšlenkou a vizí o komfortním krytém prodeji retro auto-moto komponentů, doplněném o celorepublikově atraktivní aukce veteránů. Vytrval, konal, pravidelně pořádal dvě burzy ročně a už toto léto v infarktovém souboji odklepával raritní exportní Škodu 100 L za cenu 1,85 milionu korun. Také letos na podzim se strůjce Retro Garáže, Pavel Kočí, chopil kladívka a dražil mimo jiných dvě naprosté pecky – netknutou Škodu 105 S nájezdem 684 km a vzácnou Jawu 500 OHC 01.
Nebudeme vás vůbec napínat, oba stroje byly fuč za čtyři minuty, takže se rekord z léta neopakoval, nicméně i tak šly obě mašiny k novým vlastníkům za zajímavé částky.
Jawa 500 OHC 01 se začala dražit ve 13:12 hodin na částce 600 000 Kč, přičemž minimální prodejní cena byla stanovena na 800 000 Kč. Už ve 13:16 hodin Pavel Kočí hlásil konečnou sumu 905 000 Kč a blahopřál novému majiteli ke koupi.
Škoda 105 S, jejíž nájezd činí pouhých 684 km, šla do dražby ve 14:13 hodin s vyvolávací cenou 300 000 Kč a aukční rezervou stanovenou o 100 000 Kč výš. Ve 14:17 už nebylo co dražit, jelikož tento vůz získal zájemce ze Slovenska za konečných 605 000 Kč.
Strojů na prodej bylo zajisté mnohem více a poměrně detailně jste se s nimi mohli seznámit v naší říjnové pozvánce. Nyní vám přinášíme kompletní aukční výsledky:
Předválečný (1934) motocykl České zbrojovky s označením 175 a s produkčním číslem 150/2 046 měl jít za nejméně 329 000 Kč, ale nakonec se vůbec nedražil, jelikož se na něj nikdo nepřihlásil.
Velorex 16/250 z roku 1960 měl aukční rezervu nastavenou na částku 199 000 Kč a za ni také šel do světa.
Hovořilo se také o prodeji norské Škody Octavia, nicméně místo ní se nakonec ukázal Fiat 600D (1969), který se prodal za solidních 190 000 Kč.
O kupeckou přízeň se rovněž praly dvě Škody 1000 MB. Červený model z roku 1967 šel za aukční rezervu, tedy za 119 000 Kč, zatímco modrý (1964) se nedražil vůbec.
Poměrně překvapivě se prodeje nedočkala ani Škoda 1201 sedan z roku 1956, která měla plánovanou vyvolávací cenu 220 000 Kč a aukční rezervu 289 000 Kč.
Oproti tomu Jawa 250 Pérák původem z Nizozemska začínala na 120 000 Kč a vydražila se za 179 000 Kč, tedy za minimální prodejní částku.
Za větší zmínku ještě stojí duo prasátek – Čezeta 501 (1960) a Čezeta 502 (1961) – které našly své nové „chovatele“ za 67 000 Kč (501) a 128 000 Kč (502).
Další dražené modely přikládáme do tabulky níže:
Model | Vyvolávací cena | Konečná cena |
---|---|---|
Manet M90 | 50 000 Kč | 128 000 Kč |
Jawa 50/555 Pionýr | 1 Kč | 13 000 Kč |
Babetta 210 | 1 Kč | 20 000 Kč |
Jawa 50/20 Pionýr | 1 Kč | 52 000 Kč |
Jawa 50/555 Pionýr | 1 Kč | 31 000 Kč |
Stadion S11 | 1 Kč | 50 000 Kč |
Stadion S22 | 1 Kč | 45 000 Kč |
Jawa 350/634 | 90 000 Kč | 188 000 Kč |
Jawa 350/633 | 100 000 Kč | 175 000 Kč |
Mimo aukcí jste uvnitř areálu mohli vidět/koupit také staré americké pick-upy, dvanáctiválcové německé bouráky, starý Rolls-Royce, závodní fiaty 131, úžasnou Škodu 1000 MBX v perfektním stavu a další skvosty. Svoji prezentaci zde měla rovněž týnecká Jawa nebo prodejci motocyklů značek Triumph či Harley-Davidson. Jeden šťastlivec si také odnesl pěkného Pionýra z tomboly, jehož mohl vyhrát opravdu každý účastník s platnou vstupenkou.
Na své si zajisté přišli milovníci burzy a veteše, jelikož většinu tamních krytých i nekrytých ploch obývali právě prodejci všeho možného, co má co dočinění s auto-moto veterány. Zkrátka bylo toho opravdu mnoho.
Nebyli jste přítomni? Nevadí, příští Retro Garáž je totiž předběžně plánovaná na 9. dubna roku 2022. Jelikož je o aukce veteránů čím dál větší zájem, budou se patrně rozrůstat a Pavel Kočí doufá, že jednou dražené stroje zaberou jednu celou obrovskou halu Výstaviště Lysá nad Labem.
No my jsme jedině pro, protože naše země potřebuje nějakou renomovanou aukční společnost zaměřenou na staré vozy. A jak vidno, jeden ambiciózní sympaťák má k tomuto snu poměrně dobře nakročeno. Tak mu držíme palce, a jakmile se dozvíme nějakou další veteránskou zajímavost, jakou pro nás všechny chystá, dáme vám o ní vědět.