Článek
Legendární italská značka Ferrari letos oslavuje 75. výročí založení, přičemž v Česku slaví významné jubileum na letošní motoristické slavnosti Legendy. Pořadatelé ve spolupráci se Scuderií Praha, českým zastoupením slavné maranellské továrny, vytvořili stylizovaný „Pavilon Ferrari“ s nejexkluzivnějšími Ferrari posledních let. Zastoupeny jsou speciální limitované edice i extrémně rychlé supersporty a hypersporty posledních let.
Pokud se chystáte na letošní Legendy, přinášíme vám přehled toho nejdůležitějšího, co byste o vystavených Ferrari měli vědět. Vůbec nejstarším modelem se vzpínajícím se hřebcem ve znaku je klasický model 330 GT 2+2, následovaný mladší ikonickou klínovitou Testarossou. Z přelomu tisíciletí se představuje typ 550 Barchetta, přičemž všechny další modely jsou mladší deseti let.
Pokračujme dvanáctiválci a představme si první vysoce exkluzivní limitku. Otevřené Ferrari 599 SA Aperta se představilo na Pařížském autosalonu v roce 2010, aby vzdalo hold slavným italským návrhářům Sergiovi a Andreovi Pininfarina. Vyrobilo se v pouhých 80 kusech. Na odcházející „pětsetdevadesátdevítku“ v Itálii navázali modelem F12, přičemž na letošní motoristické slavnosti se představuje její vrcholná varianta F12tdf, oslavující slavný silniční závod Tour de France.
Jen krátce po uvedení okruhově zacíleného „tdf“ se světu představil superrychlý nástupce řady F12 s odpovídajícím jménem 812 Superfast. V pavilonu na Legendách se představuje v matně černém laku s parádními bronzovými doplňky. Sérii vrcholných dvanáctiválců pak uzavírá hybridní hypersport LaFerrari, po jehož boku se české veřejnosti ukazuje supersportovní jednosedadlový speedster Monza SP1.
Italské Ferrari se však vedle vlajkových dvanáctiválců zapsalo do motoristické historie také špičkovými „menšími“ osmiválci. Z nejnovějších modelů tak české zastoupení vystavuje oba dnešní vstupní modely do světa Ferrari – kupé Roma a kabriolet Portofino M (Modificata). Hned naproti parkuje sběratelsky ceněná 430 Scuderia Spider 16M, oslavující 16. titul konstruktérů pro Ferrari ve Formuli 1 v sezóně 2008.
Okouzlující Spider v charakteristické červené barvě v zákoutí pavilonu doplňuje dvojice nástupců z řady 488 s přeplňovaným osmiválcem a modelovým označením „Pista“. Netradiční Spider je v perleťově bílém laku s modrými doplňky. Červená „závodněji“ vyhlížející Pista Piloti Ferrari pak přenáší prvky závodních vozů z vytrvalostního šampionátu FIA World Endurance Championship na běžné silnice. Pro nadšence do opravdových závoďáků nechybí okruhový speciál Ferrari 488 Challenge s obrovským křídlem.
A jelikož i Ferrari vyvíjí nejmodernější hybridní technologie, všechna uvedená Ferrari v pavilonu na letošní slavnosti Legendy doplňuje supermoderní první plug-in hybridní Ferrari SF90 Stradale, jenž se díky elektromotoru umí pohybovat výhradně na elektřinu a jen za pomoci pohonu předních kol.
Všechna Ferrari z „Pavilonu Ferrari“ na letošních Legendách si můžete prohlédnout v naší obsáhlé galerii. Ani to však neumí vystihnout ten pocit, když jim stojíte tváří v tvář a prohlížíte si jejich fascinující tvary. Doporučujeme vidět to naživo.
Letošní motoristická slavnost Legendy se koná na pražském výstavišti v Holešovicích ve dnech 28. a 29. května. Všechny nejdůležitější informace najdete na oficiálních internetových stránkách.