Článek
Legendu ledního hokeje, Jaromíra Jágra, má většina z nás spojenou se zimními stadiony, puky, vstřelenými brankami, zlatými poháry a s ikonickým účesem typu mullet. Kromě toho však český matador stihl vystřídat řadu zajímavých automobilů, o čemž nám povyprávěl v rámci našeho motoristického rozhovoru.
Jaké bylo vaše úplně první auto?
Moje první auto byla modrá Škoda Favorit. Na kapotě jsem měl samolepku Michaela Jordana. Nebylo to ale první auto, které jsem řídil. Tím byla škodovka tisícovka.
Vzpomenete si na svoji první pokutu, za co byla?
Ještě jsem žádnou nedostal. Zvláštní… Ne, tak samozřejmě, dostal, ale za co, to si už nevzpomenu. Možná za nějaké špatné parkování, ale nejsem si jistý.
A co nějaký motoristický průšvih?
Ten nejčerstvější mám z letošní sezony. Byl zápas, kdy mně klub připravil překvapení k padesátým narozeninám a menší ceremoniál před zápasem. Hrálo se v Chomutově, já jel pak domů svým Sorentem a někde u Loun se opravovala silnice, nicméně šlo o docela dlouhý úsek.
Na něco jsem najel a píchnul jsem kolo. Jenže jak tam byly ty zábrany, nešlo nikam sjet ze silnice. Musel jsem možná něco přes kilometr ujet s tím píchlým kolem, než jsem se dostal k benzince.
Tam mi nabídli pomoc nějací kluci, jejichž známý měl autodílnu, takže přijel a kolo jsme opravili. Měl jsem štěstí, bylo už nějakých jedenáct hodin večer a nikde nikdo. Těm klukům moc děkuju, vyřiďte jim to!
Dlouhé roky jste působil v USA, jaké vozy jste řídil tam?
Toho bylo hodně. Já měl oblíbený Dodge Viper, který jsem si přivezl z Ameriky do Česka a do teď ho mám zaparkovaný v garáži. V těch začátcích tam bylo třeba i Mitsubishi 3000GT, pak mercedesy, bavoráky. V mládí jsem byl spíš na ty sporťáky, postupem času jsem preferoval spíše více místa a pohodlí.
Je nějaký vůz, který rád nemáte?
Já už na to tak trochu odpověděl. Já mám rád všechna auta, která jsou pohodlná a prostorná. Nemám vyloženě auto, které bych si vybavil, že ho nemám rád.
A naopak, jaký automobil milujete? Existuje takový?
V poslední době jsem vyzkoušel různé modely KIA a nebylo jediné auto, se kterým bych nebyl spokojený. Vedení společnosti mi vždy vyjde vstříc s mými požadavky. Ať už jsem jezdil ve Stingeru, který byl velký a zároveň sporťák, nebo to bylo Sorento, které bylo prostorné. Dále e-Niro, které nebylo vůbec slyšet a jízda byla o to pohodlnější, nebo teď EV6, což je také tiché a moderní auto. Jsem spokojený.
Měl jste možnost za svůj život vyzkoušet nějaké opravdu zajímavé vozy? Ať už extrémně rychlé sportovní modely, nebo třeba off-roady?
Vyzkoušel jsem toho hodně, některé i na speciálních okruzích nebo speciálních terénech. Třeba nedávno jsem byl s Kiou v Mostě na okruhu nebo v off-road terénu se Sorentem. Více mi to ale sedí na ledě.
Co říkáte celkově na tuning aut? Baví vás úpravy, nebo preferujete spíše díla továrních inženýrů?
O tuning jsem se nikdy moc nezajímal, ani o jinou úpravu aut. Spíše vybírám podle továrních modelů.
A jak sleduje novinky, které se týkají automobilů?
Sem tam na něco narazím třeba na sociálních sítích, ale že bych to vyloženě vyhledával, to ne. Já si to raději vyzkouším, protože jinak stejně člověk nezjistí, jak mu to auto vyhovuje. Také dám na doporučení od ostatních, kteří se v tom třeba profesně pohybují.
Co říkáte na elektromobily?
Musím říct, že je to zajímavé. Opravdu. Ta jízda je pohodlná, už jsem také říkal, že je to úplně něco jiného, když neslyšíte motor. Jako první elektromobil jsem vyzkoušel Kiu e-Niro a nevěděl, co od toho čekat, ale hned jsem si to oblíbil. Neměl jsem s elektropohonem zatím žádný problém, všude dojedu, je to hodně úsporné a už jsem si na to velmi zvykl.
Jaká auta momentálně vlastníte? Co stojí v garážích Jaromíra Jágra?
Několik měsíců mám elektrickou EV6, to je moje primární auto. Přítelkyně jezdí v Kie Sorento a teď nám ji budou měnit za novou Sportage.
Otázka na závěr, máte v merku koupi nebo řízení nějakého vozu? Zkrátka něco, co vás jako motoristu láká?
Vzhledem k tomu, že mám tu EV6 opravdu krátce a jsem spokojený, tak auto teď neřeším. Teď se moje myšlenky ubírají spíše sestavením kádru na novou sezonu a řešení věcí okolo klubu.
Tak to byla česká hokejová legenda, která se ze sporťáků postupně přeorientovala na pohodlné rodinné vozy, což je s přibývajícím věkem vlastně přirozené. Přestože Jaromír Jágr nyní zabředl do elektromobility a nedávno při srážce s tramvají otestoval rovněž její bezpečnost, stále má v garáži desetiválcovou ikonu se zmijí v logu. Muž s číslem 68 na zádech tedy sice žije především hokejem, ale nezapomíná ani na dobrá auta, což jednoznačně chválíme.