Článek
S novým prezidentem se ve službách vrcholného českého úřadu objeví i nová prezidentská limuzína. Miloš Zeman si jako vlastenec zakládal na tuzemských autech a zvolil si populární Škodu Superb, ve spojitosti s Petrem Pavlem se zatím mluví hlavně o sedmičkovém BMW. Třeba to ale nakonec bude jina
Audi A8
Začneme podle abecedy od německého Audi, které koncem loňského roku odhalilo svou modernizovanou vlajkovou limuzínu Audi A8 a výkonnější S8. A my si myslíme, že je jedním ze žhavých adeptů na novou českou prezidentskou limuzínu. V tuzemsku se sice neprodává v exkluzivní nejluxusnější specifikaci Horch, vyhrazené čínským zákazníkům, ale i vrcholná evropská výbava nabízí prvotřídní komfort. Na pravém zadním sedadle si dokonce díky sklopení předního sedadla spolujezdce natáhnete nohy.
Základním stavebním prvkem luxusních prezentačních limuzín je silný motor, a proto Pražskému hradu doporučujeme sáhnout po vrcholném osmiválci s obchodním označením 60 TFSI quattro ve spojení s prodlouženým rozvorem L. Na dlážděných ulicích okolo hradu i na všech českých silnicích náš nový prezident jistě ocení ohromující aktivní vzduchový podvozek, umožňující kolům „zaplout“ do podběhů při přejíždění retardérů a jiných příčných nerovností.
BMW řady 7
Automobily a motocykly značky BMW jsou zaměstnány ve službách české policie a ve vládních službách mají také dlouhou tradici, která začala u Václava Havla. Mnichovští mají v oblasti luxusních limuzín totiž hodně co nabídnout.
Němci od loňského roku mají zcela novou generaci kultovního BMW řady 7, které si ve službách Pražského hradu umíme představit. Nejsilnější plug-in hybridní motorizace M760e xDrive má solidních 571 koní (420 kW) a čistě na elektřinu ujede až 85 kilometrů, takže bude ideální do městského provozu i na slavnostní přehlídky. Díky spalovacímu motoru pak snadno zvládne i dlouhé dálniční přejezdy, zatímco budoucímu prezidentovi nabídne hýčkající luxus díky velké stropní obrazovce pro zadní sedadla i individualizaci v programu BMW Individual. A dokonce novou sedmičku vyrábí i jako čistě elektrickou BMW i7.
Mercedes-Benz třídy S
Luxusní mercedesy jsou typickými auty světových státníků a politiků už po celá desetiletí. Slavná značka s trojcípou hvězdou v dnešních dnech nabízí hned několik potenciálních nových prezidentských limuzín. Tradiční „S-Klasse“ je k mání se standardním i prodlouženým rozvorem, pro náročnější zákazníky existuje výkonnější AMG i luxusnější specifikace Maybach a čistou elektromobilitu zastává EQS.
Stejně jako konkurenční BMW řady 7, také třída S je v nejsilnější motorizaci S 580 e plug-in hybridem. Luxusnější Mercedes-Maybach disponuje hlavně větším luxusem a ještě delším rozvorem než běžné prodloužené „eSko“.
Čím jezdí v soukromí?
Petr Pavel je evidentně stejně nadšeným řidičem jako my! Ve svém osobním životě totiž tráví spoustu času za volantem zábavného sportovního kupé BMW M2. A jelikož mu srdce bije i pro jízdu na motorkách, řidičskou zadokolku v jeho garáži doplňuje cestovní enduro BMW GS 1250. Jako každodenní přibližovadlo pak má Volkswagen Golf.
Lexus LS
Když se koncem osmdesátých let zrodila značka Lexus, japonští inženýři řekli, že udělají nejlepší luxusní limuzínu. A snaží se v tom pokračovat až do dnešních dnů, protože nejnovějším vrcholem jejich honby za dokonalostí pro světové trhy je hybridní Lexus LS 500h. Je těžko představitelné, že by japonská limuzína vzbuzující dojem tajemné Jakuzy sloužila na Pražském hradě, ale přitom by dávala dokonalý smysl.
Hybrid japonských inženýrů Toyoty je proslavený svou spolehlivostí, a ačkoli nejmodernější Lexus LS 500h nenabízí vrcholné technologie svých evropských konkurentů, je zacílený zejména na jízdní komfort. V tradičnějším interiéru na vás zbytečně nesvítí dotykové displeje a místo nich si užijete příplatkové ručně broušené sklo Kiriko na dveřích. Na zadních sedadlech doslova zažijete odpočinkovou zenovou atmosféru, díky níž budete uvolněnější a lépe se připravíte na další schůzku.
Škoda Superb
Moderní Superby od Škodovky už mají ve službách Pražského hradu dlouhou tradici a mladoboleslavská automobilka se jistě pokusí na ni navázat.
Superb si na rozdíl od spřízněného Passatu zachoval obě karosářské varianty, do služby by se bezpochyby hodil lépe liftback. Nechybí samozřejmě ani nejluxusnější verze Laurin & Klement.
Škoda Enyaq iV
Jedním z nejvýraznějších modelů škodovky v posledních měsících je i čistě elektrická Škoda Enyaq iV, která se právoplatně řadí k vlajkovým a nejlepším modelům české značky. Enyaq by prezidentské kanceláři mohl skvěle posloužit k bezemisním jízdám po městech a navíc by světu ukázal, že Česko následuje nejnovější trendy a věří elektromobilitě.
Škoda Enyaq iV tedy sice není vrcholně luxusním modelem, ale už z pohledu na soukromou garáž Petra Pavla víme, že si nutně nezakládá na tom nejexkluzivnějším, co si můžete koupit. Enyaq dává dobrý smysl i z hlediska nenápadnosti, protože by snadno splynul s okolním provozem – sám Pavel se navíc vyjádřil, že by rád omezil až zbytečné manévry při prezidentských výjezdech svého předchůdce.
Tatra T800
Vzpomínáte si na éru, když odcházející prezident Miloš Zeman ještě stál v čele české vlády a reprezentoval tuzemský automobilový průmysl unikátní Tatrou T700? V loňském roce jsme vám ikonickou „sedmistovku“ detailně představovali a v návaznosti na to jsme se spojili s naším dvorním návrhářem Rostislavem Prokopem, aby připravil virtuální koncept novodobé Tatry T800. A kdyby ji dnes někdo vyrobil, třeba jako jedinečný unikát pro nového prezidenta, jistě by dokonale reprezentovala naši malou zemi v srdci Evropy.
Jen připomeneme, že jsme při navrhování naší moderní Tatry následovali tradici předchůdců a zvolili dvojici vidlicových osmiválců – 3,5litrový o 390 koních a 4,4litrový o 565 koních. Náš nový prezident by díky ní jezdil ve špičkovém komfortu a nepochybně by náš domácí automobilový průmysl ukazoval v tom nejlepším světle. Tatra je značkou, jejíž osobní limuzíny si zaslouží vstát z popela.