Článek
Jarní Retro Garáž 2022 se opět chystá otevřít brány Výstaviště v Lysé nad Labem, a to už 9. dubna od 8:00 hodin. Mimo klasické auto-moto burzy se můžete těšit na dnes už etablované aukce veteránů, jimž v minulosti dominovala například exportní Škoda 100 L vydražená za téměř dva miliony nebo Jawa 500 OHC s konečnou cenou 905 000 Kč.
Letos se připravují celkem tři aukční bloky o celkem cirka 25 položkách. Začne se lidovkami a skončí naprostou peckou – desetiválcovou Jawou Pérák.
První skupina nebude mít stanovenou aukční rezervu (minimální prodejní cenu), půjde o menší motocykly, lidovky a známé jawy. Vyvolávací ceny budou od koruny, takže šanci si vydražit nějakou mašinu pro radost má vlastně každý. Více už prozradí tabulka aukčních položek bloku číslo 1.
Model | Stav |
---|---|
Jawa 50/05 Pionýr | původní stav s TP |
Jawa 23 Mustang | původní stav s TP |
Jawa 250/353 Kývačka | k renovaci, platný původní TP |
ČZ 175/450 Kývačka | původní stav |
Jawa 250/592 Panelka | původní stav |
Položky druhé skupiny, daleko početnější, budou mít veřejně stanovenou minimální prodejní cenu, avšak podle organizátora akce, Pavla Kočího, stále atraktivní.
Mezi největší pecky v tomto bloku patří téměř nejetá Škoda 1100 MB De Luxe (1968) v takřka původním stavu, s platnými papíry, po prvním majiteli. Aukční rezerva je pak nastavená na 200 000 Kč.
Dále se bavíme o Ladě Nova (2105) neboli o exportním žigulíku určeném na západní trhy. Auto z roku 1990 je ve stavu nového, protože má najeto pouze 189 km, takže jde o absolutní raritu s aukční rezervou činící 250 000 Kč. Pro zajímavost ještě uvádíme, že v Británii se model jmenoval Lada Riva.
Škoda 100 L (1971) po kompletní renovaci za 300 000 Kč? Potenciálně může být! Vozidlo je ve stavu A1, proto stačí jen vyhrát dražbu, sednout a jezdit.
Tatrovka T 603 druhé série (1970) po starší renovaci se těší na nového majitele za nejméně 500 000 Kč. Technicky je tato zadokolka se vzduchem chlazeným osmiválcem ve výborném stavu, přičemž zdravá je rovněž karoserie. Aby ne, když auto poslední roky sloužilo jen jako muzejní exponát a nejezdilo.
Neméně zajímavou položku druhého bloku bude tvořit Tatra 13 vyrobená v roce 1927. Jde o předválečný valníček po precizní renovaci, ideální jako doplněk k nějakému malému pivovaru s tradicí. Aukční rezerva, tedy minimální prodejní cena, je zde stanovena na 450 000 Kč.
Blok číslo dvě pak doplní taktéž dospělejší a zajímavější motorky značek Jawa, ČZ nebo Stadion. Prozatímní rozpis položek bloku 2 najdete níže.
Model | Stav | Aukční rezerva |
---|---|---|
Stadion S22 | po renovaci | 45 000 Kč |
Jawa 250/592 Panelka | po renovaci s TP | 80 000 Kč |
Čezeta 501 | na renovaci | 40 000 Kč |
Čezeta 502 | po renovaci | 70 000 Kč |
ČZ 175 Sport | po renovaci | 35 000 Kč |
Jawa 100 Robot | původní stav | 80 000 Kč |
Jawa 50/550 Pařez | původní stav s TP | 50 000 Kč |
Jawa 250/353 Normandie | po renovaci | 60 000 Kč |
ČZ 150C | po renovaci | 70 000 Kč |
ČZ 125C (neodpružená ver.) | po renovaci | 80 000 Kč |
Model | Stav | Aukční rezerva |
Fiat 500 | dobrý, bez koroze, TP | 135 000 Kč |
Škoda 1100 MB De Luxe | nádherný, po 1. majiteli, TP | 200 000 Kč |
Lada Nova (2105 export) | nový vůz, nájezd 189 km, TP | 250 000 Kč |
Škoda 100 L | po kompletní renovaci, TP | 300 000 Kč |
Tatra T 603 (2. série) | po starší renovaci, TP | 500 000 Kč |
Tatra 13 valník | po kompletní renovaci, bez TP | 450 000 Kč |
Ve třetí skupině najdete pouze jedinou motorku, zato však naprosto unikátní a královskou. Jmenuje se Bistella 500 a jde v zásadě o Jawu Pérák, ovšem vybavenou přeplňovaným dvoutaktním dvouhvězdicovým desetiválcovým motorem. Od pohonného ústrojí je odvozen rovněž název, jelikož „Bi“ lze chápat jako dvojitý, zatímco „Stella“ je latinsky hvězda (Bistella = dvouhvězda, dvouhvězdicový motor). Pokud jde o ono přeplňovaní, pracuje na něm pět rootsových dmychadel.
Model | Stav | Aukční rezerva |
---|---|---|
JAWA 11 „Bistella 500“ | nový motocykl, TP | neveřejná |
Jedinečný stoj jde do prodeje vůbec poprvé, přičemž aukční rezerva je sice stanovená, avšak neveřejná. Vzhledem k unikátnosti půjde o vrcholový trhák Jarní Retro Garáže. Napínavé to ovšem bude i během dražby tatrovek či nového žigulíku s neskutečně nízkým nájezdem a doloženým znaleckým posudkem.
Co je to Retro Garáž?
Retro Garáž je motoristická burza a prodejní výstava veteránů pořádaná dvakrát ročně na Výstavišti v Lysé nad Labem. První akce se konala v roce 2017 a za tu dobu projekt etabloval mezi tradiční veteránské události doplněné živými aukcemi a pravidelnou návštěvností čítající tři až čtyři tisíce lidí. Burza i aukce se většinově konají v krytých pavilonech, což je na české poměry neobvyklé.
Připomínáme, že vedle aukcí se 9. dubna v areálu Výstaviště v Lysé nad Labem bude konat také tradiční auto-moto burza, jejíž součástí je i volný prodej historických vozidel, náhradních dílů, sběratelských předmětů a literatury spojených s veteránismem a také prezentace renovačních dílen, klubů či řemesel. Kdo má rád různou veteš nebo železné haraburdí, taktéž nebude ošizen.
Vstupné je stanovené na 150 Kč za osobu, přičemž děti do 150 cm se do areálu dostanou bezplatně. Na místě najdete rovněž několik stánků s občerstvením i sociální zařízení. Pokud se chcete zúčastnit samotných aukcí jako dražitelé, je nutné provést registraci na příslušné vozidlo předem na webu Retro Garáže (potažmo na místě) a uhradit (vratnou) aukční jistotu (na každou položku je jiná).
Vzhledem k představené jarní nabídce se máme znovu na co těšit. A kdoví, třeba opět padne nějaký tuzemský aukční rekord. Ostatně vrcholových zajímavostí bude na prodej hned několik, proto se překonání hranice magického milionu nejeví vůbec nereálné…