Hlavní obsah

BMW řady 7 vypadá naživo skvěle! Prozkoumali jsme kontroverzní design a máme i českou cenu

Foto: BMW

„Víte, která generace trojky je nejlepší? No přeci ta minulá!“ říká starý, tisíckrát omílaný, ale pořád velmi aktuální vtip na adresu nadšenců do BMW, kteří mají potřebu paušálně strhat každý nový model, který z bran mnichovské automobilky vyjede. A přesně ti teď mají pocit, že dostali do rukou novou munici. Novou generaci řady 7, potažmo i facelift největšího SUV X7.

Článek

Rozdělená světla a obří ledviny. Přesně tahle nová designová kreace, která se objevila na vlajkových lodích z Mnichova, spustila vlnu kontroverze. A ano, někomu se prostě líbí a někomu ne, ale za sebe říkám, že jejich přítomnost dává perfektní smysl. Cílem je totiž odlišit největší modely od zbytku produktové řady, a to se daří beze zbytku. Jak řada 7 (potažmo elektrická i7, která do Evropy přichází jako první), tak nově osvěžená X7 vypadají nesmlouvavě, adekvátně arogantně, silně a evokují pocit moci.

Přesně jak řekl šéfdesignér Domagoj Dukec v rozhovoru pro Top Gear, BMW je vlastně jedno, co si myslí těch 80 %… důležité je, že potenciální zákazníci jsou v těch zbylých 20 %. Koneckonců více o postoji šéfdesignéra k novým vrcholným produktům a jejich kontroverzi si můžete přečíst zde – ve včerejším článku od Martina Jánského.

Jak X7, tak i7 mají ohromnou auru a vzbuzují respekt

Já bych si k tomu dovolil dodat dalších pár poznatků, které jsem nasál při prvním shledání s novými „sedmami“, zejména potom s i7.

Foto: BMW

Facelift X7 přinesl novou příď, a pak především technologie uvnitř

K SUV X7 jenom krátce, protože v tomto případě se jedná pouze o facelift, byť poměrně důkladný, přidávající nové technologie a taky onen kýžený vzhled. Gigantické SUV, na kterém ohromná kola o průměru 23 palců vypadají vlastně docela malá, je prostě přehlídkou všeho, co si do SUV můžete navymýšlet. Vpředu se z palubky tyčí majestátní prohnutý displej s poslední generací systému iDrive 8, prostřední řada může být vybavena jak třímístnou lavicí, tak dvojicí samostatných, rozmazlujících sedadel, a dokonce i do třetí řady se posadí dva dospěláci. Veškerý pohyb sedadel i opěradel pochopitelně mohou obstarávat elektromotory, takže při „přestavbě“ auta z dostavníku až pro sedm lidí, na stěhovák s bezmála dvoumetrovou rovnou ložnou plochou, stačí stát u rozměrných zadní vrat a udávat povely na tlačítkovém panelu.

Veškeré náležitosti, týkající se X7 po faceliftu, se můžete dočíst zde. Já bych dodal snad jen tolik, že faceliftovanou X7 už je teď možné objednávat, a to v základu za 2 424 500 korun včetně DPH. Za tuhle částku dostanete základní, ale přesto velmi důstojnou motorizaci xDrive40i, což znamená přeplňovaný benzinový třílitr o výkonu 380 koní.

Foto: BMW

Tenhle design polarizuje společnost, ale víte co? On vypadá naživo zatraceně dobře!

Teď už ale konečně k tomu opravdu podstatnému – k i7. V rámci akce ve slovenské galerii Danubiana se na novou sedmičku přijeli podívat i někteří stávající VIP klienti – pochopitelně většinou v řadě 7 dosluhují generace. A ten rozdíl mezi auty na parkovišti a autem vystaveným mezi moderním uměním uvnitř galerie snad nemůže být propastnější. Zatímco dosavadní řada 7 má i přes svoje ohromné ledvinky pořád vizáž a siluetu normálního sedanu od BMW, úplně nová sedmička se od zbytku produkce definitivně utrhla a vydala se do oblasti, která byla až dosud vyhrazená Rolls-Roycu. Přesněji řečeno – nebál bych se říct, že s výjimkou dvanáctiválce pod kapotou byl rozdíl mezi sedmičkou a menším Rolls-Roycem Ghost prakticky smazán.

Foto: BMW

Tohle už není jen tak ledajaký sedan. Tohle je pojízdná katedrála, která působí jako Rolls-Royce. Jen víc gangstersky

Tedy samozřejmě s tím rozdílem, že zatímco Ghost působí aristokraticky, řada 7 vyzařuje gangsterskou auru. Karoserie, tvořená relativně jednoduchými liniemi klasického sedanu, jen v řádně majestátních rozměrech, je pořádný kus auta, který na silnici nikdo nepřehlédne, ale hlavně si ho nikdo s ničím nesplete. Uvnitř se potom dočkáte té nejvyšší úrovně luxusu, jakou si jen dovedete představit. Sedadla s bezmála nebeským komfortem jsou potažena vlnou, nad těmi zadními pak levituje obří obrazovka integrovaného „domácího kina“. Komfortní funkce zadních sedadel s dotykovými panely na dveřích, a dveře samotné se na povel otevřou i zavřou. Široký výčet toho, co i7 všechno umí a zvládá, si račte přečíst zde!

Já už dodám jen jednu věc, kterou si proti sobě poštvu spoustu pravověrných fanoušků BMW. Nová sedmička vypadá prostě zatraceně dobře. Je to obří pojízdná citadela, dávající svůj status vlajkové lodi patřičně a právem najevo. A jako taková je určená lidem, kteří se nebojí dát najevo zase to svoje postavení. Nová sedmička není pro jedince, kteří chtějí splynout. Musíte na ni mít náturu, a tak je to v pořádku. Konzervativnější zákazníci si půjdou koupit třeba řadu 5 – ta je dneska koneckonců stejně velká jako řada 7 před pár generacemi a nikdo nemůže říct, že by nenabízela dost prostoru, technologií nebo komfortu.

Navíc kromě nátury musíte na novou sedmičku mít i peníze. První provedení dostupné u nás – tedy elektrická verze i7 xDrive60, disponující výkonem 544 koní – vyjde na nemalé 3 552 900 korun s daní. Zanedlouho se však představí i základní vznětová verze a na jaře příštího roku taky dva plug-in hybridy.

Související témata:
Načítám