Článek
Renault má hned dva úhly pohledu, jak vnímat obytný vůz – obě vize představil na autosalonu v Düsseldorfu. V jednom případě Renault Trafic přijímá přídomek „Space Nomad“, v tom druhém potom nese zvláštní název „Hippie Caviar Hotel“.
První jmenovaný se dá pořídit ve čtyřmístné nebo pětimístné verzi, obě potom disponují vysouvací střechou, pod kterou se ukrývá postel o rozměrech 120×200 centimetrů. Na zadní lavici pak najdeme postel 124×188 cm. Nechybí ani kuchyňka, ve které je dvouplotnový vařič s dřezem, hned vedle je potom 49litrová lednice.
Součástí vnitřního vybavení je pochopitelně i stůl, ten se dá ukotvit napevno v interiéru nebo prostě složit venku, pokud to počasí dovoluje. Pokud by naopak slunce zářilo až příliš, je tu plátěná střecha, která poskytne částečný úkryt. Vedle auta lze složit i venkovní sprchu pro osvěžení v horkých dnech nebo hygienu po návratu z výletu.
A co motory? K pohonu poslouží ne zrovna překvapivě vznětové čtyřválce, výkony pak budou od 110 do 170 koní. Základní výkonová variantu pak bude spřažena výhradně s manuální převodovkou, silnější varianty o výkonu 150 resp. 170 koní mohou mít na přání i automat.
Verze Space Nomad tíhne více k aktivnímu životnímu stylu, naproti tomu Hippie Caviar Hotel se snaží budit více pocit pojízdného hotelu. V interiéru lze najít luxusnější materiály a spoustu atraktivních designových řešení.
Jedním z nich je třeba možnost částečně vysunout postel ven z auta skrz zadní kufr a relaxovat na čerstvém vzduchu, přičemž záclona umožňuje stále určitou formu soukromí. O něco zajímavější je však střešní „terasa“ se stolkem a výsuvnými opěrkami, takže lze posedět na střeše vozu a vychutnávat si jak lahodný nápoj, tak třeba i východ slunce.
„Hotelovou“ verzi pak zvenku bezpečně poznáte podle dvoubarevné karoserie – přední polovina je v zelené Almond Flakes a zadní část potom v šedé Anodised Silver. Kabina je částečně potažena kůží, zbytek zahrnuje „exotické“ materiály jako obložení z cizokrajných dřevin, ale také tu můžeme najít len, bavlnu nebo dokonce výplně z rostlinné pěny.
Obě verze obytného Traficu by měly přijít na evropský trh už začátkem příštího roku. Renault se dokonce dušuje vizí rozšířit tuto cestovatelskou ideu logisticky, a sice přepravou jídla dané posádce pomocí dronů. Další vizí jsou pak kompaktní přenosné kontejnery, které by obsahovaly sprchu, toaletu nebo možnost dobití elektrických spotřebičů, ačkoliv toto je zatím stále hudba budoucnosti, byť možná ne příliš vzdálené.