Hlavní obsah

Renault Trafic slaví 40 let velkým faceliftem

Foto: Renault

Renault Trafic prošel velkým faceliftem. Změny se udály zejména v kabině, ale kromě drobných retuší přibyly i full-LED světlomety. Motorizace jsou v nabídce tři a všechny nyní splňují emisní normu Euro 6d-full. V prodeji bude nový Trafic na jaře příštího roku.

Článek

Středně velká dodávka Trafic, která letos mimochodem slaví své čtyřicetiny, prošla faceliftem už loni. Byly to ale takové ty malé kosmetické retuše, které ani nezaznamenáte. To letošní omlazení je úplně jiná káva. Předně dostal Renault Trafic full-LED přední světlomety a diodové jsou i přední mlhovky.

Celá přední část je nová, modernější a zároveň pohlednější. Jinak tvarovaný je tedy nárazník i kapota. Maska chladiče nyní vypadá jako u osobních vozů Renault a auto zepředu působí o dost robustněji a hodnotněji. Za nás velmi povedené.

Zadní partie se neměnily a z nových drobností zmíníme 17 palcové disky a nový odstín červené metalízy. Zajímavostí, která u dodávek není úplně obvyklá, jsou pak elektricky sklopná vnější zrcátka.

Větší změny se udály v interiéru. Je zde nová nálož bezpečnostních systémů (sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, automatické nouzově brzdění nebo 360stupňové parkovací senzory.

Samotné pracoviště řidiče nyní připomíná spíše osobní automobil než dodávku. Nový je infotainment Easy Link, osmipalcová dotyková obrazovka je umístěná ve středu palubní desky. Samozřejmostí je pak podpora standardů Android Auto a Apple CarPlay.

Přepracované jsou ovladače klimatizace, které jsou umístěné pod displejem. Kvitujeme, že jde o fyzická tlačítka, která se ovládají jednodušeji, než když to samé máte udělat na dotykovém displeji. Vpředu mohou být až tři místa k sezení. V druhé řadě pak mohou být dvě sedačky otočené proti směru jízdy, zadní lavice je v osobní verzi třímístná.

V nabídce budou tři motorizace, které splňují emisní normu Euro 6d-full. Zatím není jisté, zda to budou čtyřválcové vznětové dvoulitry jako dosud, protože Renault pouze uvedl jejich výkon – 110, 150 a 170 koňských sil (81, 110 a 125 kW).

Pro základní motorizaci bude k dispozici manuální šestistupňová převodovka, pro verze 110 kW/150 k si zákazník bude moci vybrat mezi přímo řazenou a šestistupňovým automatem EDC. Pro nejvýkonnější verze pak bude samočinná převodovka jedinou dostupnou volbou.

Renault plánuje kompletní informace o omlazeném Traficu zveřejnit zkraje příštího roku; samotný prodej je pak naplánován na letošní jaro. Kdo říká, že nejlepší dodávka je VW Transporter?

Načítám