Hlavní obsah

Renault představuje vylepšený a rychlejší Mégane R.S. Trophy

Foto: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy

Už když se před nedávnem představil Mégane R.S. v základní verzi, bylo dopředu jasné, že tímhle Renault nekončí. Verze Trophy, která pokračuje v tradici předešlých generací, byla dlouho na spadnutí a teď konečně vyjíždí francouzská značka s hotovým produktem. Ten je stejný jako základ, ale přesto jiný a lepší.

Článek

Po stránce vzhledu budete Trophy rozeznávat jen stěží. Svalnaté vzezření pětidveřového Mégane zůstalo beze změn, jenže o to větší evoluce se odehrála pod kapotou. Čtyřválcová osmnáctistovka tady dostala nové turbodmychadlo s keramickým kuličkovým ložiskem a nový výfukový systém s aktivní klapkou, což popohnalo výkon ze stávajících 280 koní na rovných 300. Točivý moment navíc povýšil z 390 na 400 N.m, ovšem zvolíte-li dvouspojkový automat místo šestistupňové manuální převodovky, dostanete dokonce 420 N.m.

Krocení nově nabytého stádečka dopomáhá Cup podvozek, osazený o čtvrtinu tužšími pružinami a tlumiči, ale také o desetinu tužšími trubkovými stabilizátory a samozřejmě mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Nové jsou i brzdy, účinnější a lehčí pro úsporu neodpružené hmotnosti. Odlehčovat lze i kola. Základní devatenáctky obouvají pneumatiky Bridgestone Potenza S001, ovšem zákazníci mohou objednat o 2 kilogramy lehčí ráfky, obouvající speciálně vyvinuté Bridgestone Potenza S007.

I nadále je pochopitelně přítomen diskutabilní systém zatáčení všech čtyř kol 4Control. Jak jsme odhalili v našem testu, řiditelná zadní náprava Mégane R.S. sice nepopiratelně zrychlila, ovšem trochu ubrala na řidičském zaměření.

Dynamické hodnoty jsou zatím k mání pouze pro manuální převodovku. S ní vůz zrychlí z nuly na sto o desetinku lépe (5,7 místo 5,8 sekundy) a maximálka povýšila z 255 na 260 km/h. Lze předpokládat, že s automatickou EDC převodovkou bude akcelerace ještě o něco svižnější.

Drobných změn doznal také interiér. Za příplatek si lze dopřát sedadla Recaro nové generace potažená Alcantarou a ukotvená o 2 centimetry níž pro lepší pozici za volantem. Ze standardního vozu se samozřejmě přenesl volič jízdních režimů Multi-Sense a palubní telemetrie R.S. Monitor.

Mégane R.S. Trophy jde do evropského prodeje ještě před koncem letošního roku a vyvstává otázka, zda se Renault právě u Trophy verze zastaví. Už teď probíhají dohady o chystané Trophy-R. Ta by zvolila výrazně extrémnější přístup, přinesla bezpečností rám, pouze dvě sedačky, opět vyšší výkon a pokusila by se sebrat Hondě Civic Type R rekord mezi předokolkami na Nürburgringu. Koneckonců jiné ambice bychom od sportovní divize Renaultu ani nečekali.

Související témata:
Načítám