Hlavní obsah

Renault omladil Megane. Nabídne hybrid i poctivou RS verzi

Foto: Renault

Na omlazené verzi Renaultu Megane se změnila hlavně technika, vnější design je totiž prakticky totožný s modelem starým čtyři roky. Hlavní novinkou v nabídce francouzské automobilky bude moderní plug-in hybrid, na své si však přijdou i fanoušci sportovního provedení, které je nově ještě výkonnější a rychlejší.

Článek

Současná čtvrtá generace Renaultu Megane je na trhu již čtvrtý rok, přesto však nestihla zestárnout, což je skvělá vizitka pro její designéry. V rámci faceliftu jsou tedy změny na vnějším designu skoro neviditelné. Megane dostal nové LED světlomety, zadní LED světla pak mají dynamický blinkr, drobné změny najdete v oblasti předního nárazníku a masky chladiče, ale všimne si jich skutečně jen znalec. Vyšší výbavy mají několik nových chromových prvků a nový je například vzhled šestnácti- a osmnáctipalcových kol. Do nabídky přibyly i tři metalické barvy karoserie, z nichž dvě jsou šedé.

Více změn registruje řidič v interiéru, především v podobě nového 10,2palcového přístrojového panelu doplněného 9,3palcovým dotykovým displejem (umístěným opět na výšku) nového infotainmentu Easy Link. Nové je i čalounění a samostatný panel klimatizace. Ve vyšších výbavových stupních je vnitřní zpětné zrcátko bezrámové.

Tou nejzásadnější technickou novinkou je pak plug-in hybridní verze nazvaná E-Tech. Jde o benzinovou šestnáctistovku, která funguje v kombinaci se dvěma elektromotory. Výkon celého ústrojí činí 160 koní a lithium-iontová baterie s kapacitou 9,8 kWh nabídne bezemisní dojezd až 50 kilometrů při maximální rychlosti 135 km/h.

Do nabídky motorizací přibude ale také litrový benzinový tříválec o výkonu 100 koní (74 kW). Nadále zde je motor 1.3 TCe s výkony od 115 koní (85 kW) po 160 koní (117 kW). Benzinové motorizace mají nově filtr pevných částic (to se týká zřejmě všech verzí, automobilka to zatím nespecifikovala). Nezapomnělo se ani na diesely, v nabídce je stále oblíbený 1,5 dCi naladěný na 95 nebo 115 koní. Silnější verzi dostanete se sedmistupňovým automatem, slabší verze má šestistupňový manuál.

Drobnou změnou je přejmenování optického sportovního paketu GT Line na R.S. Line. Co je však důležitější, i nadále se počítá s ostrou verzí RS. Ta má pro modelový rok 2020 pod kapotou opět přeplňovanou osmnáctistovku s výkonem posíleným na rovných 300 koní, což je o 20 více než dosud, točivý moment pak povyskočil o 30 newtonmetrů na nynějších 420 Nm. Skvělé je, že zůstala verze s manuální převodovkou, která má nepatrně nižší točivý moment (400 Nm).

Na nový Megane se v redakci rozhodně těšíme. Musíme ovšem ještě chvíli počkat, tyhle stroje budou k dispozici až od letošního léta.

Načítám