Článek
Titul prvního hatchbacku si nárokuje hned několik aut, ale my bychom ho udělili Renaultu 16 představenému roku 1965. Nyní chce francouzská značka mezi hatchbacky přinést revoluci díky odlišnému pojetí s výhodami elektrického konceptu (mimochodem totéž tvrdí VW o svém ID.3). Pro svou novinku zvolili název Megane, protože představení jeho první generace byl pro Renault velký úspěch a důležitý zlom. A doufá, že se totéž podaří elektrické novince…
Ta stojí na zcela nové koncernové modulární elektrické platformě CMF-EV (sdílet ji bude i první elektrické SUV od Nissanu nazvané Ariya) s konceptem skateboardového šasi s bateriemi pod podlahou a pohonem předních kol (platforma umožňuje přidat další elektromotor na zadní nápravu, a vytvořit tak pohon všech kol). Renault se chlubí, že disponuje nejtenčím bateriovým balíkem o výšce pouhých 11 cm integrovaným do konstrukce vozu, což je velká výhoda pro kompaktnost karoserie a prostornost interiéru, díky tomu elektrický Megane s délkou 4,21 metru nabídne větší vnitřní prostor pro posádku i její zavazadla než jeho o 15 cm delší konvenční sourozenec.
O technice pod kapotou víme dále už jen to, že by elektromotor měl poskytovat výkon 217 koní a 300 Nm (na stovku by tak měl zrychlit pod 8 sekund, v nabídce sériové verze ale určitě bude více výkonových variant) a na jedno nabití baterie o kapacitě 60 kWh by měl dojet z Paříže až do Lyonu, tedy pro méně znalé francouzského zeměpisu vzdálenost zhruba 470 km. Díky DC nabíjení o výkonu až 130 kW pak dalších 200 km dojezdu získáte za pouhých 30 minut u rychlonabíječky, což je tak akorát času na snězení bagety, vypití kávy a prolétnutí novinek na sociálních sítích.
Design novinky by měl být z 95 % shodný s právě představeným konceptem, který umným způsobem míchá pojetí klasického hatchbacku (proporce nabízející vysokou praktičnost a kompaktnost) s moderním stylem SUV (vysoký ponton karoserie a nižší plocha oken). Sebevědomý postoj podtrhuje výrazné osvětlení přídě i zádě s 3D efektem, díky němuž se elektrický Megane stane na silnici nepřehlédnutelným. Více (včetně podoby interiéru) se dozvíme nejpozději ke konci příštího roku, kdy se novinka představí ve své sériové podobě.
Hatchbackem to navíc jen začíná. Modulární platforma by měla umožnit vznik celé rodiny produktů s názvem Megane, přesně jako tomu bylo u první generace v roce 1995 (hatchback, sedan, kombi, MPV, SUV, kupé a kabrio). Megane se tehdy stal naprostým hitem a dodnes se prodalo více než 7 milionů vozů s názvem Megane na zádi. Renault pevně věří, že se mu podaří podobný úspěch zopakovat i v nové elektrifikované éře automobilismu, a my mu to ze srdce přejeme.