Hlavní obsah

Renault Megane E-Tech – Elektrický bratr Meganu již brzy

Foto: Renault

Megane E-Tech bude větší a prostornější, obhájí si ale vyšší cenu oproti klasickému Meganu?

Renault chce ukázat, že podobně jako ostatní automobilky i on umí jít s dobou, a tak po relativně zavedených modelech ZOE a Twizy na mnichovském autosalonu představil crossover Megane E-Tech, který se může pochlubit dojezdem až 470 kilometrů. Najde si svoje příznivce jako oblíbený Megane se spalovacím motorem?

Článek

Megane E-Tech není zase až takovým překvapením, protože už loni nám Francouzi představili koncept Megane eVision. Jak bývá poslední dobou zvykem, jde rozměrově o něco mezi trochu přifouknutým hatchbackem a zmenšeným SUV a ne náhodou proporčně připomíná relativně nedávno představený Nissan Ariya, se kterým dokonce sdílí tutéž platformu CMF-EV a elektrické pohonné ústrojí.

Foto: Renault

Megane E-Tech bude ve velkém vycházet ze svého vzdáleného příbuzného, Nissanu Ariya – budou sdílet platformu i pohonné ústrojí

Elektrický crossover by se měl nabízet buď se 40kW, nebo 60kW sadou baterií, přičemž ta druhá by měla nabízet dojezd až 470 km a nabídnout výkon 215 koní na předních kolech. Jsme zvědaví, zda se pod kapotu dostane také vrcholná motorizace ze vzdáleného bratrance jménem Ariya, což je dokonce 90kW sada baterií, která dává výkon 390 koní a 600 Nm, což v daném případě znamená slušné zrychlení na stovku za 5,1 s – nechme se překvapit! V takovém případě by totiž stoupnul i dojezd, a to až na 580 km.

Interiér alespoň podle dostupných fotografií vypadá velmi moderně a pochopitelně je dominantou velká dotyková obrazovka infotainmentu – zajímavé ale je, že Renault nezapomněl ani na fyzická tlačítka a ovladače pro některé klíčové úkony, kde je zkrátka lepší mít tu starou dobrou fyzickou vazbu, za což si zaslouží pochvalu.

Svým způsobem tu máme celkem dva displeje – první je pochopitelně před řidičem, druhý je potom právě dnes už relativně běžný „tablet“, pod nímž se nachází linie několika klasických tlačítek. Dalším současným trendem se potom zdají být hranaté volanty. Ale proč, to těžko říct.

Je velká pravděpodobnost, že cena oproti klasickému Meganu bude vyšší, na druhou stranu Megane E-Tech bude také rozměrově větší a prostornější, takže by měl být schopen vyšší částku obhájit. Bude muset, protože do prodeje půjde už příští rok, u nás v Evropě dokonce už během první poloviny nového roku. Prodávat se bude souběžně s klasickým Meganem v karoserii hatchback a kombi.

Související témata:
Načítám