Hlavní obsah

Renault Koleos prošel decentním faceliftem. Co je nového?

Foto: Renault

Jen za loňský rok prodal Renault po celém světě více než 100 000 kusů modelu Koleos. Renault přesto sáhl po faceliftu, který i když zahrnuje změny designu karoserie i kabiny a nové motorové jednotky, je v zásadě pouze decentní úpravou povedeného receptu na úspěch.

Článek

Koleos dorazil na trh před třemi lety a patří spolu s Kadjarem a Alaskanem do skupiny Renaultů, postavených na základech úspěšných modelů sesterského Nissanu. Zatímco crossover Kadjar vychází z oblíbeného Qashqaie, jeho větší bratr Koleos je úzce spřízněný s X-Trailem (a pro úplnost Alaskan z Navary), což se ale designérům Renaultu podařilo poměrně šikovně zamaskovat.

Koleos stárne se ctí, takže žádných větších designových změn nebylo třeba – mřížka chladiče je nyní výraznější, mezi mlhovkami přibyla chromovaná lišta, přepracované byly i boční prahy a zadní nárazník. Adaptivní LED světla jsou nyní v základu, v nabídce se objevila nová barva laku (červená „Vintage Red“) a nové designy 18“ a 19“ kol. Koleos tak vypadá stále elegantně a nyní ještě o chlup hodnotněji.

V kabině si změn všimne také jen zkušený pozorovatel. Kromě nových dekoračních materiálů jsou to především nová sedadla – ta přední by nyní měla být ještě pohodlnější než kdy dřív, a kromě funkce vyhřívání i odvětrávání nabídnou (pouze řidiči) také paměť pro nastavení a masážní program, ta zadní mají zase polohovatelné opěradlo. Na rozdíl od faceliftovaného Kadjaru ale Renault neintegroval funkci automatického stahování pro všechna čtyři okna, to má k dispozici také pouze řidič.

Hlavní novinkou je tak přechod na zcela novou motorovou paletu. Základem je turbodiesel 1,7 Blue dCi s výkonem 150 koní a 340 Nm (nahrazuje dřívější 1,6 dCi 130 k), nad ním je pak turbodiesel 2,0 Blue dCi, který po přepracování posílil z dosavadních 175 koní na 190 koní a 380 Nm – oba jsou pak vybaveny vstřikováním Ad-Blue pro lepší emise. Oba motory se už také kombinují pouze s automatickou CVT převodovkou (říkají jí X-Tronic), u sedmnáctistovky jsou poháněna pouze přední kola, u dvoulitru je v nabídce i pohon všech čtyř kol.

Novinka bude uvedená na trh už v červenci, první auta pak k zákazníkům dorazí v říjnu. Pokud se ale nemůžete dočkat, skočte se podívat k Renaultu už teď – facelift toho mnoho nového nepřináší a současnou verzi Koleose nabízí prodejci za hodně zajímavé akční ceny do vyprodání zásob.

Související témata:
Načítám