Hlavní obsah

Renault Kiger je kompaktní crossover pouze pro Indii

Foto: Renault

Stejně jako česká Škoda, i francouzský Renault se rozhodl začít mohutnou produktovou ofenzivu na indickém trhu kompaktním crossoverem moderního střihu. Podle prvních informací se zdá, že toho Kiger a Kushaq mají hodně společného…

Článek

Tak předně hloupé jméno. Kushaq možná v sanskrtu zní obstojně (přeneseně znamená „král“ nebo „vládce“, ačkoliv to „q“ na konci je tam trochu navíc), ale Evropanovi na jazyk moc nejde. A podobně kontroverzní je i Kiger, což podle vysvětlení Renaultu znamená „atraktivní a okouzlující“, ale podle amerického lidového slovníku je to označení pro pařmena, alkoholika a sukničkáře (což sice pro některé může být prakticky totéž, ale pouze v rané fázi dobře rozjetého večera).

Obě auta jsou kompaktní crossovery s moderní technikou a evropským střihem. Kiger vizuálně připomíná již dříve představené modely Kwid a Triber (které se však v Evropě neprodávají), Kushaq bude mít vizuálně blíž k mixu Kamiqu (přední část) a Arony (celkový tvar karoserie). Kiger měří na délku necelé 4 metry a rozvor má přesně 2,5 metru (což by mělo nabídnout dost místa pro posádku a 405 litrů pro zazavadla), Kushaq má rozměrově blíž Kamiqu s potvrzeným rozvorem 2 651 mm a odhadovanou délkou kolem 4,2 metru.

Foto: Renault

Kiger je drobek, přesto by měl nabídnout dostatek místa

Základem Kigeru bude moderní platforma pro rozvojové trhy CMF-A, Kushaq bude postavený na mírně zjednodušené základní koncernové platforma MQB A0 IN. Obě auta tak mají nabídnout sofistikovanost moderního auta, ale za cenu přijatelnou pro indický trh. V případě Kigeru to znamená tříválcové litrové benzinové motory – atmosférický 1,0 SCe s výkonem 72 koní a přeplňovaný 1,0 TCe produkující 100 koní – spojené s pětirychlostním manuálem. Na přání může být automat – robotizovaný manuál pro atmosféru a CVT pro turbomotor a vždy pohon pouze předních kol.

Foto: Renault

Renault vyráží dobývat nové území

Ve výbavě pak může mít Kiger full-LED světla vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci s filtrací PM2.5, bezklíčový přístup i startování, 7“ digitální přístrojovku a 8“ infotainment s indukčním nabíjením a bezdrátovým zrcadlením telefonu, prémiové audio, ambientní osvětlení, volič jízdních režimů nebo parkovací senzory kolem celého auta doplněné parkovací kamerou. Rozhodně nejde o žádnou ošizenou verzi!

Jak na tom bude ve srovnání s Kushaqem, se dozvíme až po oficiálním představení nové Škody, které očekáváme v průběhu března. Už teď je ale jasné, že na indický trh míří dvě atraktivní auta, která by se neztratila ani v Evropě a lákala by nejen svým pojetím, ale především zajímavou cenovkou. Jejich sourozenci, které si můžeme koupit i zde, jsou sice v mnohém ještě atraktivnější, ale s ohledem na tvrdší předpisy a požadavky evropského trhu také dražší.

Související témata:
Načítám