Hlavní obsah

Renault Espace 2,0 dCi – Velkoprostorový luxusní kříženec

Foto: Jakub Deml

Renault převlékl praktické MPV Espace do crossoverových šatů, a navíc ho nedávno modernizoval – bude to stačit na záchranu kdysi tolik oblíbeného modelu ohroženého módní vlnou SUV? My mu držíme palce, protože kromě své univerzálnosti nabízí také moc příjemné svezení.

Článek

Renault Espace je možná zapsaný v historii automobilismu zlatým písmem jako slavný zakladatel rodu MPV, tedy velkoprostorových rodinných aut, která okouzlila svou praktičností, univerzálností a uživatelskou přátelskostí. Jenže to bylo už v roce 1984. Od té doby se svět dost zásadně změnil – lidé už nudné velkoobjemové krabice moc nemusí, dávají přednost dobrodružněji laděným SUV, za jejichž volantem si nepřipadají jen jako nudní rodičové. Espace se tak musel přizpůsobit…

Jedna část úprav spočívala v dodání trochy crossoverového stylu. Tato snaha je jasně vidět na delší přední kapotě s odlišným sklonem čelního skla (dříve šlo v podstatě o jednu linii), mírně zvýšeném podvozku, velkých kolech (o rozměru až 20“) vyplňujících zvýrazněné blatníky a dalších drobných detailech. Pořád má primárně velkoprostorovou siluetu, ale nyní se tváří sebejistěji a silněji.

Foto: Jakub Deml

Stále velkoprostorový, ale s výrazně elegantnějším a hodnotnějším designem

Navíc je okořeněný luxusním stylem – výrazná příď s LED světlomety, krásný design kol a elegantní detaily zádě (prohnutý tvar zadních světel a dělený D-sloupek), k tomu pečlivě odměřená porce chromu dodávající vozu nádech výjimečnosti a vytříbenosti. Renault se ostatně nijak netají tím, že se Espace stal luxusní vlajkovou lodí značky.

Foto: Jakub Deml

Kabina Espace je skutečně luxusní prostředí

To potvrzuje i propracovaný interiér. Jen se podívejte na ta nádherná sedadla čalouněná jemnou krémovou kůží s nádherným vzorem – je radost do nich usednout, je potěšení nechat se jimi objímat při dlouhých cestách a je slast nechat si od nich masírovat záda, abyste na konci té daleké štreky vystoupili odpočatí a dobře naladění. Taky v nich ve správném crossoverovém duchu sedíte výš, aby se vám lépe nasedalo a abyste za jízdy měli lepší přehled o dění na silnici.

Samozřejmě tu nesmí chybět nejnovější generace infotainmentu (s podporou Apple CarPlay a Android Auto) na 9,3“ dotykovém displeji orientovaném na výšku pro snazší používání, který je doplněný 10,2“ digitálním přístrojovým panelem, jenž dokáže zobrazovat navigační pokyny i ve 3D. To jsou dvě důležité novinky loňského faceliftu, k nimž si můžete přidat ještě vynikající LED Matrix světlomety (neoslňující technika) s dosvitem přes 175 metrů a nové jízdní asistenty v podobě adaptivního tempomatu stop&go kombinovaného s udržováním jízdy v pruhu, systému monitorování mrtvých úhlů nebo parkovacího asistenta.

Modernizace nejenom dávala, ale také brala – jediným motorem v nabídce zůstal turbodiesel 2,0 dCi s výkonem 190 koní kombinovaný s dvouspojkovým automatem EDC. To však vůbec nevadí, šlo o nejpopulárnější variantu. Tahle skvělé sehraná dvojka vám bude cestování akorát zpříjemňovat – převodovka hladce řadí a motor tiše přede, síly na předjíždění nabízí dost, a přitom se spokojí s nějakými osmi litry každých sto kilometrů.

Technika pohonu perfektně koresponduje s pohodovým laděním celého auta, které miluje klidnou jízdu a za jemné zacházení vás odmění pohodlným a tichým plutím po silnicích jakékoliv kvality. Systém aktivního řízení všech kol 4Control, který je pro Espace standardem (na pohon všech kol ale musíte zapomenout, toho se u Espace nedočkáte), oceníte nejen při parkování nebo manévrování v těsných prostorech, kdy dokáže snadno maskovat velké rozměry auta, ale i v zatáčkách, kterými se prosmýkne obratněji, nebo na dálnici, kdy lépe drží daný směr.

Espace je zkrátka špičková luxusní limuzína ukrytá ve velkoprostorovém těle. Díky tomu si zachovává všechny výhody dřívějších generací Espacu – může mít až sedm sedadel (navíc se do prostřední řady vedle sebe vejdou tři dětské sedačky s Isofixem, což mnoho konkurenčních SUV neumí!), s nimiž se snadno manipuluje, plochá podlaha usnadňuje přecházení po autě, což vaše ratolesti jistě potěší, i převážení nákladů, což potěší vaši rodinu a přátele, když si z vás udělají neplaceného stěhováka. Ani při plnění těch nejběžnějších úkolů však vůz nevypadá nudně – úkol tedy Renault splnil. Otázka je, jestli to bude na záchranu Espace stačit…

Výběr varianty Espace je jednoduchý – Renault v Česku nabízí už pouze jedinou motorizaci kombinovanou s nejvyšší výbavou Initiale Paris. Zaplatíte za ni ceníkových 1 270 000 Kč, ale tušíme, že vám dealer v případě zájmu udělá pěknou cenu, abyste ze showroomu neodešli s prázdnou.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 997 cm3
Výkon139 kW (189 k) při 3 500 ot./min.
Točivý moment400 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 850 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,6 s
Maximální rychlost207 km/h
Spotřeba (kombinace)6,7 l/100 km
Objem palivové nádrže62 l
Kola a pneumatiky255/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 857/1 888/1 677 mm
Rozvor2 884 mm
Objem zavazadlového prostoru680–785 l (247 l pro 7místnou verzi)
Související témata:
Načítám