Hlavní obsah

Renault Captur druhé generace je ještě hezčí a chytřejší

Foto: Renault

Pár měsíců po představení nového Clia nám Renault ukázal také jeho přizvednutou variantu. Druhá generace Capturu kráčí ve stejných evolučních šlépějích jako nejnovější Clio – nakonec první Captur byl silným tahounem segmentu městských crossoverů, takže proč spravovat něco, co nebylo ani rozbité? No, co třeba kvůli sílící konkurenci?

Článek

Když v roce 2010 přišel na trh Nissan Juke, vyvolal pořádný poprask. Jeho extravagantní design vzbuzoval diskusi, ale koncept výrazného, lehce zvýšeného městského auta přijali zákazníci s nadšením. Juke tak otevřel dveře pro všechny Renaulty Captury, Peugeoty 2008, Opely Mokky a podobné, kteří si rozparcelovali trh – především ve prospěch Capturu jako prodejní jedničky v závěsu s Peugeotem 2008 (který právě také prošel modernizací). Jenže doba se mění, konkurence sílí a modernizuje, takže by se nový Captur měl pořádně pochlapit…

A taky že ano! Design je sice jen decentně řešenou evolucí původních tvarů s integrovanými novými LED světly a elegantnějším předělem mezi kontrastním lakováním karoserie (těšit se můžete na nepřehlédnutelné barvy laků) a střechy (4 různé barevné varianty), ale pod povědomým kabátkem se toho změnilo hodně.

Captur totiž stojí na stejné moderní platformě CMF-B jako nové Clio a oproti předchůdci povyrostl o 11 cm na délku, což přineslo zvětšení prostoru na zadních sedačkách (pro kolena o 17 mm) i v kufru (nafoukl se o 50 litrů na celkových 400 l). Různé schránky v kabině Capturu pojmou až 27 litrů drobností, do kapes ve dveřích se nově vejdou i 1,5litrové lahve.

Foto: Renault

Captur pořád sází na styl a rozsáhlou individualizaci zvenku i uvnitř

Z Clia se sem přestěhoval 7palcový nebo 10" digitální kokpit a až 9,3" dotykový infotainment s online funkcemi a mobilní konektivitou (s možností doplnění audiem Bose), díky nové platformě se také výrazně rozšířil seznam jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat Stop & Go, udržování jízdy v pruhu, automatická dálková světla, čtení dopravních značek nebo parkovací asistent s 360° kamerovým systémem), které byly donedávna výsadou velkých aut.

Další zásadní výhodou nové platformy je integrace plug-in hybridního pohonu, který kombinuje benzinový motor 1,6 l s elektromotorem a baterií o kapacitě 9,8 kWh (stačí na 45 čistě elektrických km v rychlosti až 135 km/h). Plug-in hybrid však dorazí až příští rok, od začátku bude k dispozici benzinový litrový přeplňovaný tříválec TCE 100 (100 k a 160 Nm) a přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka ve verzi TCe 130 (130 k a 240 Nm) a TCe 155 (155 k a 270 Nm).

Naftové motory bude zastupovat čtyřválcový turbodiesel 1,5 l ve verzích dCi 95 (95 k a 240 Nm) a dCi 115 (115 k a 260 Nm). Všechny motor budou pohánět výhradně přední kola přes šestistupňový manuál nebo (v případě nejsilnějších jednotek) sedmistupňový dvouspojkový automat.

Tak co, jak se vám nový Captur líbí? Renault sází na to, že bude, protože konkurence nespí a segment městských crossoverů je dnes už skutečně našlapaný povedenými auty až po okraj. Jsme proto zvědaví, jestli se Capturu bude dařit i napodruhé.

Načítám