Článek
Obytné a rekreační vozy Marco Polo jsou k dispozici ve třech variantách, z nichž dvě prošly faceliftem již v prosinci spolu s dodávkou třídy V. Nyní se však – před začátkem kempingové sezóny – objevuje ještě třetí a nejlevnější model s přídomkem Activity. Ten je v katalogu popisován jako „rekreační vůz“, neboť nenabízí třeba kuchyňku či koupelnu, o to víc se v něm ale vyspí lidí.
Pokud se tedy chcete autem dopravit a spát v něm, zatímco ostatní aktivity budou probíhat jinde, jedná se o ideální záležitost. Přední sedadla se dají otočit proti směru jízdy, čímž vznikne „konferenční místnost“ s trojmístnou zadní lavicí. Tu lze posléze i rozložit na tři místa ke spaním (ač tři dospěláci nebudou mít příliš místa nazbyt). Další dvojlůžko se nachází pod výklopnou střechou, kde je pohodlná matrace a okénka pro výhled ven
Teď ale konečně k těm novinkám. Navenek nelze čekat žádnou revoluci, neboť se změnily pouze nárazníky a pár detailů. Dost podobně je na tom interiér, který nabízí nový infotainment s navigací a dalšími funkcemi, a zvýšil se také počet asistenčních systémů řidiče – ze stávajících deseti na třináct.
Ty zásadní změny se ovšem odehrály pod kapotou a hlavně na podvozku. V první řadě je tu nový nejsilnější motor. Naftový čtyřválec s označením 300 d má 239 koní a plných 500 Nm točivého momentu. Na zadní nebo všechna kola přenáší jeho sílu devítistupňová automatická převodovka a rekreační dodávka zvládne pokořit stovku za 8,9 sekundy, což rozhodně není pomalé. Zároveň zůstávají v nabídce i další vznětové agregáty, označené jako 170 d, 200 d, 220 d a 250 d, jejichž výkony sahají od 102 do 190 koní.
Při cestování v „čundrfáru“ však nejde tolik o výkon, jako o pohodlí a praktičnost. A obojí se výrazně zlepšuje s novým vzduchovým podvozkem Airmatic. Kromě toho, že umí elektronika ovládat tlumení každého kola separátně, a lépe tak zvládat nerovnosti silnice, umí také hýbat se světlou výškou auta. Pokud je třeba při hledání perfektního kempovacího místa zvládat lehčí terén, umí se Marco Polo zvednout o 35 milimetrů a zlepšit tak průchodnost. Naopak ve vyšších rychlostech na kvalitní silnici si vůz o 10 milimetrů „přidřepne“, takže lépe proráží vzduch, a snižuje tak spotřebu.
Jak už bylo řečeno Marco Polo Active je z celé modelové řady nejlevnější. Rekreační obytňák začíná v základním provedení na rovném milionu.