Hlavní obsah

Reinkarnovaný Stratos nabídne i manuální převodovku

Foto: MAT

V Ženevě se ukážou hned dvě hotová zákaznická auta, jedno z nich v dobové rallye úpravě

Trvalo to dlouhých osm let, ale německý průmyslník a miliardář Michael Stoschek konečně dokázal uskutečnit svůj sen a spolu s italskou firmou Manifattura Automobili Torino postavili první zákaznické verze znovu oživené a silně modernizované rallye legendy – Lancie Stratos.

Článek

Prototyp nového Stratosu ukázal Stoschek světu už v roce 2010 – tehdy na zkrácené platformě Ferrari 430 Scuderia, jednoho z nejlepších sportovních aut té doby. To bylo příhodné, protože původní Stratos měl také motor z Ferrari a jeho šasi s krátkým rozvorem bylo na rychlostních zkouškách tak hbité a obratné, že bylo vlastně docela těžké s ním jet vůbec rovně. Nový Stratos byl ale naladěný naprosto ukázkově a jeho 510koňový 4,3 V8 zajišťoval fantastickou dynamiku. Na okruhu Fiorano se s ním svezl i sám Luca di Montezemolo, tehdejší šéf Ferrari, a nešetřil chválou.

Jenže to byl právě ten problém – nový Stratos byl až příliš dobrý, než aby ho namyšlené a sebestředné Ferrari bylo ochotné tolerovat. Ferrari se tak z projektu, do kterého mělo dodávat šasi i s motorem a převodovkou, nadobro stáhlo a s ním i Pininfarina a další dodavatelé spojení s Ferrari. Bez podpory Ferrari nebyla šance dotáhnout projekt do sériové výroby, na nový Stratos se tak zapomnělo…

Až do loňského února, kdy se o pozornost přihlásila italská firma Manifattura Automobili Torino s plánem postavit 25 zákaznických aut. Už předtím pomáhali Scuderii Camerona Glickenhause postavit speciál SCG003 a spolu s Apollem připravují výrobu supersportu Intensa Emozione, takže rozhodně vědí, co dělají. Základem je pořád zkrácené šasi 430 Scuderia, ale vzhledem k tomu, že Ferrari už tento model nevyrábí, nemá do přestavby automobilka co mluvit, a projekt tak má dveře otevřené.

Foto: MAT

Nový Stratos slibuje hodně výjimečné řidičské zážitky

Po roce od slavnostního představení se na ženevském autosalonu ukážou první dvě zákaznická auta – jedno z nich vyvedené ve válečných barvách Alitalia (dokonce i s přídavnými světlomety), se kterými původní Stratosy závodily v rallye. Motor Ferrari je naladěný na 550 koní a vedle standardní robotické převodovky Scuderie s pádlovým řazením bude nově nabízena i manuální 6stupňová skříň (juchů!) pocházející pravděpodobně ze standardního Ferrari 430.

Foto: MAT

Reinkarnovaný Stratos stojí stejný nesmysl jako historický originál, ale svezení v něm si víc užijete

Pokud po novém Stratosu toužíte, rychle si sežeňte ojetou 430 Scuderia (případně i obyčejnou 430) a přihoďte k tomu půl milionu euro na přestavbu. To je samozřejmě strašná spousta peněz, ale nikdo jiný vám už dnes takhle ostré auto s uječeným atmosférickým V8 a klasickým manuálem nenabídne. Se Stratosem možná nebudete tak rychlí jako s McLarenem 720S nebo Ferrari Pistou, ale za volantem si to rozhodně užijete víc.

Načítám