Hlavní obsah

Reinkarnace závodní buginy Steva McQueena s výkonem 650 koní

Foto: SCG

Možná to tak nevypadá, ale 650koňový SCG Boot bude moci i na silnici

Filmový producent a režisér, ale taky vášnivý sběratel sportovních aut, James Glickenhaus je spolumajitelem společnosti Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG), která postavila supersportovní a závodní auta s označením 003 a 007. Teď si Glickenhaus plní svůj dětský sen a představuje světu nekompromisní závodní buginu, kterou chce ještě letos postavit na start ikonického závodu Baja 1000.

Článek

Plány na vývoj a výrobu závodní buginy nosil James Glickenhaus v hlavě už zatraceně dlouho, vlastně prý ještě dřív, než přišel s myšlenkou na závodní auto. Údajně se mu líbila hlavně ta svoboda, kterou tyto stroje nabízejí. A idea byla jasná od samého začátku – minimalistické pojetí a inspirace v pouštním speciálu Baja Boot z druhé poloviny 60. let, se kterou závodil Steve McQueen. Ne, se slavnou dunovku Steva McQueena, o níž jsme tady na garáži psali jen před pár dny, to nemá nic společného, tady se bavíme o ryzím závodním speciálu! A není samozřejmě náhoda, že se nové Glickenhausovo auto jmenuje jednoduše Boot…

Foto: SCG

Steve McQueen v původní bugině Boot

Nejenže se Baja Boot Glickenhausovi líbila, ale on si ji i před nějakými deseti lety pořídil. A protože ho prý baví jak jezdí, rozhodl se postavit její moderní verzi.

Podobně jako v případě sportovních aut 003 a 007, ani tady se ale nebude jednat o žádnou masovou výrobu a letos je v plánu výroba jen pěti kusů, z toho jeden chce Glickenhaus nasadit na legendární pouštní závod Baja 1000.

Podobně jako v originálu, tak i v nové verzi buginy Boot bude osmiválec Chevrolet. Jenže zatímco ten původní měl objem 4,7 l, teď je to 6,2 l a jako bonus je taky kompresor, takže se bavíme o stroji s výkonem cca 650 koní. To by mělo být na závodění více než dostačující… Jde však o jediné konkrétní číslo, neboť parametry zrychlení, nebo alespoň další technická data motoru, výrobce nezveřejnil. Nicméně uvedl, že Boot bude mít normální značky, takže může i na silnici. Otázkou však je, kdo by to dělal, když podvozek bude mít zdvih pružení 480 milimetrů a je primárně určený pro jízdu v terénu.

Za příplatek pak bude k dispozici ještě verze Baja se zdvihem pérování 560 mm, šestipístkovými předními brzdami a určená pro závodní účely.

Pokud tedy máte ambice vyrazit na Dakar, některou Baju v Evropě, nebo třeba jen na český Offroadmaraton s něčím hodně zajímavým, tohle by mohlo být řešení. I pokud byste náhodou neudělali výsledek, dojem tedy zcela určitě zanecháte!

Načítám