Článek
Legendární Aston Martin nevyhrál jen Le Mans. Taky 1 000 km Nürburgringu v letech 1957, 1958 a 1959 a taky titul jednoho z nejhezčích závodních aut všech dob. Aston Martin vyrobí pouze 88 vozů s označením V12 Speedster a za příplatek si budete moci objednat specifikaci DBR1.
Co to znamená? Že model V12 Speedster představila britská automobilka už vloni, ale že nyní, snad aby přesvědčila poslední váhající, přispěchala s verzí DBR1, která dává vzpomenout na závodní úspěchy značky, když DBR1 řídili na 24h Le Mans Carol Shelby a Roy Salvadori. A funguje to fantasticky!
Na první pohled vám to bude jasné podle nezaměnitelného zeleného laku Racing Green a podle bílých terčů na startovní čísla. O kvalitě laku by mohla napovědět doba lakování – vůz stráví v boxu celých padesát hodin. Velký rozdíl je taky v tom, že staré auto mělo stříbrná drátěná kola, zatímco to nové má matně černé kované ráfky o rozměru jednadvaceti palců.
Aston Martin také vylepšil interiér řadou detailů z uhlíkových vláken, kaštanově hnědou kůží a namontoval spínací skříňku z kartáčovaného hliníku. Ke každému vozu DBR1 pak zákazníci dostanou ještě dvě závodní helmy ve stejném odstínu zelené jako karoserie vozu, helmy pak mají svoje místo ve speciálním průhledném boxu u ochranných oblouků.
„Emoce a exkluzivita jsou tady až na prvním místě,“ vysvětluje kreativní ředitel Aston Martin Marek Reichman. „Vzácný a výjimečný Aston Martin byl zkonstruován tak, aby poskytoval výjimečný zážitek z jízdy, která souzní s jeho elegantními, snad až uměleckými tvary. Vytvoření specifikace s odkazem na slavné DBR1 pro nás bylo obrovskou výsadou.“
DBR1 má stejně jako ostatní Astony Martin V12 Speedster dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 700 koní, na stovku zrychlí za 3,5 s a jede 300 km/h. Cenu automobilka neuvádí, ale základní cena V12 Speedster je cca 23 milionů korun a prý zbývá několik posledních volných kusů…