Článek
Ze všech 106 vyrobených modelů McLaren F1, a to včetně závodních variant, je tenhle z roku 1994 jeden z nejzajímavějších. Auto bylo vyrobené jako jedno ze dvou ve specifikaci LM (Le Mans) – to znamená, že dostalo několik vylepšení.
Dvanáctiválcový motor posílil na výkon 689 koní a zvětšil se i přítlak – to díky velkému zadnímu křídlu, přepracovanému předku a nasávacím otvorům v blatnících. Oproti sériovému McLarenu F1 má řada Le Mans ještě závodní tlumiče, nastavitelné pružiny, 17palcová litá kola, chladič převodovky, dva chladiče navíc a přepracovaný výfukový systém.
Změny se udály také uvnitř. Aby bylo auto vůbec použitelné v provozu, najdete v kabině vylepšenou klimatizaci, rádio a sportovní volant. Edice Le Mans vychází ze specifikace GTR a je hodně odlehčená, proto se kvůli lepší iluminaci dočkala také nových hlavních světlometů. Kombinace závodního vozu a auta pro každý den? Zní to divoce, ale přesně tohle zachovalý McLaren F1 nabízí. Podle výrobce došlo k úpravám ve dvou etapách v letech 2000 a 2001. Původně modrá karoserie se dočkala nového kabátku – teď jsou karbonové „plechy“ pokryté stříbrným lakem.
Tenhle konkrétní kousek má na tachometru hodnotu 13 352 mil, tedy 21 488 kilometrů, a kompletní servisní historii. Auto jde do prodeje prostřednictvím aukční síně RM Sotheby’s v rámci akce Monterey Car Week, která se koná od 8. srpna letošního roku. Sběratelský McLaren se bude dražit 15. – 17. srpna 2019 a nemá žádnou odhadní cenu, nicméně jsme si jistí, že konečná částka půjde do desítek milionů korun. Kdo v aukci zvítězí, tomu budeme otevřeně a nahlas závidět.
Sériový McLaren F1 váží 1 138 kilogramů, má ručně montovaný dvanáctiválec od BMW s výkonem 635 koní a z nuly na stovku zrychlí za 3,2 sekundy. Maximální rychlost auta je 386 kilometrů za hodinu – to vše vůz dokázal už na začátku 90. let. Dnes může být takhle ikona ve značně vylepšeném provedení vaše. Tak co, už rozbíjíte prasátko?