Článek
Pokud čtete Garáž pravidelně a auta vás baví, tak Singer není potřeba představovat. Tady se běžná Porsche 911 generace 964 nerenovují, tady se mění a začínají úplně nový život. Americký specialista jde cestou, kde vozy dostávají karbonové karoserie, nové podvozky a upravené motory, ve své podstatě z nich zůstane jen pár dílů a číslo karoserie.
Každý nový automobil z jejich dílny vypadá jinak, ale ve své podstatě jde pořád o stejnou cestu a hodně podobná řešení. Ale teď Singer vyrazil dech všem fanouškům značky, když ukázal světu dvě auta, která vznikala v naprosté tichosti, bez fanfár a očekávání. O to větší je to šok.
Oba vozy si nechal postavit jeden zákazník, který chce zůstat v anonymitě, a Rob Dickinson, šéf a zakladatel společnosti Singer, přiznává, že on sám by se do podobného dobrodružství nepouštěl, ale že mají celou přípravu projektu a výrobu dobře zdokumentovanou a že jsou se zákazníkem domluvení, že mohou vyrobit další vozy téhle zatím dvoukusové série.
All-Terrain Competition Study (ACS), tak se ta věc jmenuje, nepostavil ale Singer sám o sobě. Spojil se s chlapíkem jménem Richard Tuthill, který vlastní a šéfuje stejnojmenn společnost. Ta se už dlouhé roky věnuje přestavbám vozů Porsche na rallyeové speciály.
Obě dvě auta mají stejně jako ostatní Singery karbonovou karoserii, ale jak je vám určitě jasné, tak auta mají pohon všech kol. A taky pětistupňovou sekvenční převodovku, dva tlumiče na každém kole, speciálně vyvinuté brzdy a obrovskou novinkou je i motor. Singer se totiž pustil i do přeplňování a výsledkem je 450 koní z boxeru 3,6 l, který je osazený dvěma turbodmychadly. A asi vás nepřekvapí, že má, jako každé správné závodní auto, několik jízdních režimů.
Bezpečnostní rámy a karbonové skořepinové sedačky mají homologaci FIA. Brzdy jsou čtyřpístové plovoucí, kované šestnáctipalcové ráfky obouvají speciální pneumatiky BFGoodrich. Jednoduchá palubní deska pak obsahuje sdružený digitální přístroj se všemi důležitými informacemi o autě, před spolujezdcem je pak navigační tablet, podobně jako to mají speciály na Dakaru.
A právě na Dakar by se to bílé auto mohlo z fleku vypravit, je totiž navržené jako pouštní speciál. Černý vůz má pak konfiguraci pro asfalt a šotolinu. Upřímně pochybujeme, že tato dvě konkrétní auta uvidíme někdy závodit, ale třeba se jednou najde někdo, kdo by se nebál je pustit do nějaké té soutěže. (Nejen) na Dakaru by jim to slušelo!