Článek
Nepřímý nástupce Opelu Meriva respektuje současné trendy a z MPV postoupil, jak ostatně jeho pojmenování napovídá, do kategorie crossover. Jedná se o jeden z prvních plodů spolupráce Opelu s koncernem PSA. Tím pádem je Crossland X dvojčetem Citroënu C3 Picasso, byť se bude vyrábět v továrnách Opelu.
Díky robustnímu oplastování spodní části nárazníků, lemů blatníků a prahů působí vůz dospělejším dojmem než Meriva, alespoň co se vizuální stránky týče. Je to paradoxní vzhledem k tomu, že fakticky je Crossland X menší a to ve všech vnějších rozměrech. Designovou stylistiku přebírá od nepatrně většího SUV Mokka X a při letmém pohledu na příď si je lehce spletete díky prakticky totožné masce a hlavním světlometům. Crossland X však odlišuje dvoubarevné provedení karoserie, resp. střechy, podobně jako u malého Opelu Adam, se kterým "sdílí" i design podobně provedeného C-sloupku.
V interiéru se novinka samosebou honosí řadou elektronických pomocníků, jako třeba udržování vozu v jízdních pruzích nebo asistenčními systémy, jenž detekují únavu řidiče či pohyb chodců v jízdní dráze. Středovému panelu dominuje osmipalcový displej, infotainment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Pasažéři mají jinak k dispozici interiér rozvíjející akutální designový jazyk Opelu. Prostor pro zavazadla má objem 410 litrů, takže patří spíše mezi průměr ve třídě. Zajímavou výbavou je však posuvná zadní lavice (v základu dělená na 60/40), díky které lze zavazadelník zvětšit až na velmi příjemných 520 litrů aniž by cestující na zadních sedadlech přespříliš trpěli.
Pohon na všechna čtyři kola není plánován a tak bude některá z trojice tříválcových zážehových jednotek či dvou vznětových motorů roztáčet pouze přední kola; podrobnější specifikace, stejně jako ceny na českém trhu se nicméně dozvíme později.