Článek
Éru vozů kategorie SUV-kupé začalo již v roce 2008 BMW X6 a od té doby se přidala celá řada dalších modelů napříč značkami. Jen namátkou – Mercedes-Benz GLE kupé, BMW X4, Porsche Cayenne Coupé, čínská Škoda Kodiaq GT nebo Audi Q3 Sportback. A teď se přidává i Renault se svou Arkanou.
Vozy SUV v posledních letech táhnou, a tak se Renault rozhodl vedle svých úspěšných „es-ú-véček” Captur, Kadjar a Koleos přidat ještě atraktivní Arkanu. Ta svůj původ rozhodně nezapře, už na první pohled se hlásí do rodiny modelů Renault především předními světlomety ve tvaru písmene „C” nebo obrovským logem ve vrchní části masky chladiče.
Arkana působí poměrně mohutně, čemuž napomáhá vyšší světlá výška vozu (190 mm), velká kola, ale i kryty předního a zadního nárazníku a plastová ochrana blatníků. Díky splývavé zádi zároveň nechybí dostatek dynamiky. Zkrátka SUV-kupé, jak má být.
Automobilka navíc slibuje, že se na trh dostane také sportovní varianta R.S. Line, kterou známe u Clia a Meganu. Jiný má být přední nárazník, kola, výfuky nebo jednotlivé prvky v interiéru.
Interiéru Arkany dominuje až 9,3 palce velký displej infotainmentu, který je postaven na výšku. Nechybí digitální přístrojový štít před očima řidiče, elektronický volič převodovky nebo bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. Automobilka slibuje dostatek prostoru pro všechny cestující i slušný objem zavazadlového prostoru – konkrétně 513 litrů.
Nová Arkana nabídne jeden plně hybridní pohon a dva mild-hybridy. Plně hybridní jednotka E-Tech Hybrid, kterou známe například z hybridního Clia, zajistí rozjezdy výhradně na elektřinu a výrazně snižuje spotřebu, zejména ve městech. Skládá se z benzinového čtyřválce o objemu 1,6 litru a dvou elektromotorů, řazení pak obstarává multimódová bezespojková převodovka. Celkový výkon soustavy činí 103 kW (140 koní).
Vedle hybridu jsou pak k dispozici ještě dvě mild-hybridní motorizace v podobě TCe 140 a TCe 160. Ty tvoří přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.3TCe s přímým vstřikováním, který je v jedné variantě nastavený na 140 koní, v druhé na 160 koní. K tomu nechybí alternátor-startér spojený s 12V Li-Ion baterií umístěnou pod sedačkou spolujezdce a dvouspojková automatická převodovka EDC.
Z bezpečnostních a asistenčních systémů nabízí novinka od Renaultu například tzv. Easy Pilot, který kombinuje adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu uprostřed jízdního pruhu, dále asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, systém rozpoznávání dopravních značek, systém varování před blížícím se vozidlem při vyjíždění z parkovacího místa, 360° kamerový systém nebo automatické přepínání dálkových světel.
Novinku v podobě modelu Arkana začne automobilka Renault na evropských trzích nabízet v první polovině roku 2021. O prodejních cenách zatím výrobce mlčí.