Hlavní obsah

První Shelby GT350R je nejdražším Mustangem na světě

Foto: Mecum Auctions

První Shelby GT350R s výrobním číslem 5R002

Už v březnu jsme přinesli zprávu o tom, že se na aukci chystá jeden velmi zásadní a velmi vzácný Ford Mustang. Konkrétně se jedná o Shelbyho prototyp – první závodící Mustang v historii a vůz, za jehož volantem úřadoval sám závodník Ken Miles. Teď je konečně po aukci a je jasno – tenhle Mustang je ten nejdražší v celé historii ikonického modelu.

Článek

Ta částka, která vás zajímá, je 3,85 milionu dolarů, v přepočtu tedy necelých 90 milionů korun. Dražba proběhla skrze specializovanou aukční síň Mecum Auctions a cena vozu sesadila z trůnu předchozího nejdražšího Mustanga – originální Bullit, který hrál ve filmu se Stevem McQueenem. Jeho cena na lednové aukci činila 3,74 milionu dolarů (necelých 87 milionů korun).

A čím je tohle konkrétní auto tak speciální? Jak už bylo řečeno v březnovém článku, vůz s číslem šasi 5R002 pochází z roku 1965 a jedná se o první GT350R, který kdy stvořili v Shelby American Factory. Jde tedy o vůbec prvního Mustanga, který kdy nastoupil do ostrého závodu, ale zároveň i testovací mulu, která posloužila jako předloha pro druhý čistě závodní vůz s číslem 5R001 (proč má druhé auto jedničku nikdo neví) a taky pro 34 zákaznických Shelbyho Mustangů.

Zajímavostí je, že přesně tohle auto je legendární „Flying Mustang“ (Létající Mustang). Při závodě na Green Valley Raceway v roce 1965 totiž vznikla fotka, na níž letí Mustang vzduchem s Kenem Milesem za volantem. Fotografie obletěla celou Ameriku, a tak se ze Shelbyho bílého Mustangu s modrým pruhem stal pojem.

Foto: Mecum Auctions

Ikonická fotka, na níž letí Ken Miles se svým závodním Mustangem vzduchem

Jenže nejde pouze o závodění – jak už bylo řečeno, tenhle Mustang měl taky úlohu testovacího prototypu. Za jeho volantem se střídala kromě Kena Milese další velká jména – například Bob Bondurant, Peter Brock, Jerry Titus a jiní. Zkrátka a jednoduše – tenhle Mustang přímo psal historii legendárního propojení mezi Fordem a Carrollem Shelbym.

Není divu, že se z něj stal nejdražší Mustang v historii. Jeho úspěch v aukci zároveň dokazuje, že bublina investičních aut zatím rozhodně nesplaskne a že se na světě najdou lidé, kteří jsou ochotni za skutečně speciální auto vytáhnout skutečně speciální sumu peněz.

Související témata:
Načítám