Hlavní obsah

První kontakt s novou Mazdou 3 a české ceny

Foto: Dominik Valášek

Zájem o novou Mazdu byl ze strany novinářů enormní

O Mazdě 3 je v poslední době slyšet skoro ve stejné míře jako o Škodě Scala, představené jen o několik dní později. A není se čemu divit. Japonská novinka s uhrančivým vzhledem chystá opět velmi řidičské pojetí, špičkovou základní výbavu a hlavně poměrně revoluční techniku. Svou premiéru zde totiž slaví průlomový motor Skyactiv-X, kombinující to nejlepší ze světa naftových a benzínových motorů.

Článek

Na první prezentaci v Praze se sjeli novináři z nemalé části Evropy, jen aby mohli novou „trojku“ spatřit naživo. Bez možnosti jízdy, jen první statické seznámení a možnost kratičce usednout za volant a pohladit pár plastů v interiéru. Nicméně u téhle akce jsme pochopitelně nemohli chybět ani my, ani kolega Kuba Urban, takže nebude dlouho trvat a přistane tady na webu k nové trojkové Mazdě dokonce i krátké video. Pokud se ovšem chcete dozvědět veškeré informace o změnách a technických finesách nové generace, nezbývá než vás odkázat na Martinův vyčerpávající článek zde:

Nicméně k věci. Jen co putovala symbolická opona směrem vzhůru, naskytl se první pohled na novinku v její živé kráse. Maličké zklamání bylo způsobeno tím, že namísto vyzývavě rudé barvy, figurující ve většině tiskových materiálů, bylo pro dychtivé publikum připravené auto v technicistní šedé metalíze. Ani ta ale parádní design neotupila.

Pětidveřový hatchback se blýskne hlavně opticky dlouhou přídí, zakončenou tenkými štěrbinami světlometů, které navazují na velkou mříž chladiče. Leckdo může namítat, že má nová trojka poněkud macatou záď, ale naživo vypadá výborně elegantní vlnka u zadního okna, a taky svalnatě vytažené zadní blatníky. Kromě toho dává masivnější záď lépe vyniknout štíhlému předku, takže výsledku není moc co vytknout. A i kdyby, pořád tady existuje ještě designově pojatá karosářská varianta sedan.

V rámci prvního setkání jsem měl možnost taky krátce usednout za volant i na zadní místa. Za volantem je vidět značný posun kupředu v oblasti zpracování i materiálů. Vše působí kvalitně a na dotek příjemně a pochvaloval jsem si i sportovní, nízkou pozici za volantem. Vzadu nelze mluvit o tom, že by bylo místa málo, ovšem není jej ani přehršel a hlavně vyšší osoby budou mít pocit lehké stísněnosti.

Drahá? Ale vůbec ne!

Teď už ale k tomu nejdůležitějšímu, a sice k cenám. První cena za základní provedení s dvoulitrem Skyactiv-G o výkonu 122 koní činí 520 900 korun. Může se zdát oproti konkurenci jako dost vysoká, jenže nelze opomenout opravdu nabitou základní výbavu. Už v základu totiž najdeme třeba kompletní LED osvětlení včetně hlavních světel, head-up displej, digitální přístrojovou desku, bezklíčové startování, adaptivní tempomat, automatickou klimatizaci nebo kompletní jízdní asistenty včetně automatického přepínání dálkových světel. Najednou se Mazda nezdá oproti konkurenci dražší, ale naopak docela levná. Příplatková výbava je pak řešena různými příplatkovými pakety.

A jak je to s dalšími motory? Diesel 1.8 Skyactiv-D o výkonu 116 koní vyjde v základu na 574 900 korun, očekávaný nejsilnější Skyactiv-X o výkonu 181 koní stojí 603 400 korun a vrcholná verze s nejvýkonnějším motorem a čtyřkolkou vychází na 668 400 korun. Příplatek za automat je potom plošně nastaven na 65 000 korun a samočinnou převodovku lze objednat ke všem verzím. Příjemný je taky fakt, že sedan a hatchback stojí ve všech případech zcela shodně.

Související témata:
Načítám