Článek
Classic Recreations založil v americkém státě Oklahoma jistý Jason Engel před nějakými 15 lety, kdy si dal společně se svým týmem mechaniků a řemeslníků za úkol vdechnout nový život klasickým americkým strojům – a to hned v několika smyslech. Firma se totiž nespecializuje jen na opravu a renovaci, ale i na kompletně zakázkovou výrobu. A to je i dnešní případ
V Classic Recreations totiž, jak stojí ostatně na jejich webových stránkách, prakticky vezmou Mustangy převážně z let 1964 až 1968 jako takové vzorové formy, přičemž to, co je na povrchu karoserie i pod ní, vzniká přímo v jejich dílnách z velké části ruční výrobou, ovšem stále za využití těch nejmodernějších technologií. Výtvor jejich děl zabere v průměru zhruba 2 500 hodin řemeslné práce a co je zajímavé, každý jejich vůz má své oficiální sériové číslo a je zapsáno v oficiálním registru Shelby.
Tento konkrétní kus je zajímavý tím, že má jako první karoserii z karbonu, čímž je o více než 250 kg lehčí, než je jeho standardní ocelová alternativa z dílen Classic Recreations. Tato verze, příhodně zvaná Carbon Edition, byla vyvinuta ve spolupráci s jinou americkou karosárnou SpeedKore, a vůz vznikl oskenováním již vyrobené ocelové repliky GT500 od firmy Classic Recreations. Zhotoven byl ve speciální peci na výrobu karbonového vlákna, takzvaného autoklávu.
Pro rozeznání karbonové od ocelové verze byste však (možná kromě použití váhy) museli přistoupit blíž – u té karbonové totiž lze vidět onu typickou strukturu karbonového vlákna, která je v tomto případě potažena sytě rudými pruhy. Vůz jezdí na 18palcových litých kolech Forgeline obutých do pneumatik BF Goodrich o rozměrech 275/35 vpředu, respektive 335/30 vzadu.
Pohon tu zajišťuje rovněž moderní 5,2l osmiválec Coyote s velkým kompresorem, který sám o sobě má objem 2,9 litru, a díky tomu disponuje výkonem 810 koní a 813 Nm točivého momentu. Síla putuje na zadní kola přes současnou desetistupňovou automatickou převodovku Ford s možností řazení pádly pod volantem.
Pro zkrocení takové síly je tu výkonný brzdový systém od vyhlášené firmy Wilwood s kotouči o průměru 356 mm vpředu a 330 mm vzadu, brzdiče jsou vpředu šestipístové a vzadu čtyřpístové. Kotouče jsou na obou nápravách vrtané, drážkované a ventilované, je tu rovněž možnost regulovat si sílu brzdného účinku mezi přední a zadní nápravou.
Společnost běžně nedodává fotografie interiéru, ale slibují zakázkový interiér s koženým čalouněním, stropem čalouněným Alcantarou a ukazateli, jako jsou třeba otáčkoměr a rychloměr přímo z dílen Shelby, samozřejmě vyrobených na zakázku, přičemž ten druhý jmenovaný je cejchován až do rychlosti 200 mph, tedy 320 km/h.
To nejlepší nakonec? Ale ovšem – cena této karbonové, na zakázku vyrobené Shelby GT500 z roku 1967 je pěkně mastných 298 tisíc dolarů, tedy v českých korunách téměř 6,4 milionu korun. A to se bavíme jen o základní ceně, díky možnostem individualizace je možné ji vyšroubovat ještě o kus výš.