Hlavní obsah

První jízda: Suzuki Ignis - drobeček s pohonem všech kol

Foto: Archiv Garáž.cz

Autíčko u něhož vám stačí jenom pár kroků a kompletně ho obejdete. Dokonce svou velikostí budí dojem, že ho odnesete na rameni. Ale tenhle prcek dokáže v mnoha směrech překvapit, třeba tím, že je možné ho objednat jako čtyřkolku.

Článek

Suzuki Ignis čerstvě vstupuje na český trh a zařazuje se do A-segmentu vozů, tedy těch nejmenších. Oproti konkurenci mezi kterou patří například Škoda Citigo, je Ignis označován jako ultra kompaktní SUV a má proto i dostatečnou výbavu. Není totiž zvykem, aby auto z katerogie těch nejmenších mělo pohon 4x4. Poháněná všechna kola nemají často ani dvojnásobně dražší crossovery. Inteligentní pohon všech kol AllGrip Auto využívá viskózní mezinápravovou spojku, která samočinně připojuje pohon zadních kol při prokluzu těch předních. Jde o jednoduchý, úsporný a maximálně efektivní systém, který nevyžaduje žádný zásah ze strany řidiče. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Designově působí Ignis příjemně, zejména v přední části. Není to žádný přehnaný cukrkandl ani sterilní a nezajímavý konzervativec. Menší vizuální úspěch sklízí zadní partie včetně charakteristického tvaru zadního sloupku. Ten si novinka vypůjčila od první generace kupé Cervo. Další designové motivy zase odkazují na legendární první Vitaru a černé řešení sloupků A a B důvěrně známe z úspěšného novodobého Swiftu. Navzdory modernímu pojetí tak v sobě Ignis skrývá odkazy na bohatou historii značky Suzuki. 

Platforma nové generace umožňuje minimalizovat motorový prostor, o to více místa tak zbývá pro cestující. Navzdory velmi kompaktním vnějším rozměrům (délka 3700 mm, šířka 1660 mm, výška 1595 mm a rozvor 2435 mm) nabízí Ignis vcelku velkorysý prostor pro posádku. Překvapením byl prostor zejména na zadních sedadlech a to nejen na kolena ale díky vysoké konstrukci karoserie i na hlavu. Možná i kvůli tomu je naopak menší zavazadlový prostor, který nabízí základní objem 267 l, respektive 227 litrů u verze s pohonem všech kol. Ale kromě obvyklého sklápění zadních opěradel může být vůz vybaven i posuvnou zadní lavicí což vám přináší další možnosti variability a prostoru. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Pohon Ignisu zajišťuje nový zážehový čtyřválec 1,2 Dualjet, jehož maximální výkon dosahuje 66 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 120 N.m. Na poměry kategorie, kam novinka míří, je to schopná a relativně pružná jednotka. Není to žádný sprinter, ale když bude potřeba je Ignis schopný poměrně slušně zrychlit. Důležitým údajem pro potencionální zákaznímy bude ovšem spotřeba. Ta kombinovaná činí podle papírových údajů 4,6 l/100 km a je velmi blízká reálné, protože během testovací jízdy jsme se pohybovali okolo 5 l/100 km. Ignis bude na českém trhu nabízen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Podvozek je naladěn relativně měkce a možná překvapivě se mu víc líbí na nezpěvněné cestě než na silnici. Ve vyšších rychlostech je totiž třeba počítat s vyšší stavbou karosérie a tak se Ignis do zatáček docela rád naklání. Příčné nerovnosti a díry na silnici jsou po přejetí celkem slyšet, ale naštěstí nejsou nijak výrazně cítit. Na polňačce ovšem příjemně překvapil, protože se chová velmi sebevědomně, což platí i o avizovaném systému pohonu všech kol, který byl v námi zkoušeném autě. Světlou výškou 180 mm si pak Ignis může vyšlápnout i na některé podstatně větší SUV konkurenty. Pro bezpečný pohyb mimo hladké silnice je vybaven i asistencem rozjezdu do kopce a dokonce i asistentem sjíždění svahů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ignis je ovšem především městským autem, se kterým se občas nemusíte bát vjet na pole. V městském provozu řidič ocení malý poloměr otáčení pouhých 4,7 m. Bylo to až nečekané, jak moc se kola vytočí a jak dlouho můžete kroutit volantem, než se zarazí. Dalším bezpečnostním prvkem nového Ignisu je stereokamera za čelním sklem, která podobně jako pár lidských očí rozpozná značení jízdních pruhů nebo různorodé objekty a jejich vzdálenost od vozidla. Na základě velikosti a tvaru zaznamenaného objektu dokáže systém rozpoznat, zda se jedná o chodce, nebo jiné vozidlo. Stereokamery (podobné systému Eyesight ze Subaru) byly použité místo tradičního radaru právě pro lepší rozpoznatelnost zejména v městském provozu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Startovací cena verze 1,2 Dualjet s manuální převodovkou a pohonem předních kol činí velmi sympatickcýh 240.900 Kč. Standardní výbava zahrnuje například šest airbagů, ESP, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, manuální klimatizaci, centrální zámek s dálkovým ovladačem, audio s MP3/CD a bluetooth handsfree, multifunkční volant či palubní počítač. Provedení s pohonem všech kol ALLGRIP začíná na částce 318.900 Kč, což z Ignisu dělá nejdostupnější vůz s pohonem 4x4 na českém trhu.

Načítám