Článek
Model Cupra el-Born je stejně jako všechna elektrická auta od koncernu Volkswagen postaven na modulární platformě MEB. Seat se pochlubil tím, že exkluzivně pro el-Born vyvinul sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport).
Některé údaje, které automobilky obvykle pouští do světa, značka neuvedla. Seat el-Born má například sníženou světlou výšku, ovšem nevíme o kolik. Neznáme ani zrychlení 0-100 km/h, ale víme, že se zvládne rozjet se z klidu na 50 km/h za 2,9 sekundy.
První elektromobil s logem Cupry ujede na jedno nabití až 500 km, což není málo. Baterie mají celkovou kapacitu 82 kWh, přičemž využitelných je 77 kWh. Jaký bude výkon elektromotoru/ů, zatím španělská automobilka neuvedla; jisté není ani to, zda se hnací síla bude přenášet jen na zadní kola, nebo na všechna čtyři.
Cupra uvádí, že nabití na ujetí 260 km zabere půl hodiny, není ale jasné, zda se jedná o klasickou, nebo výkonnou rychlonabíječku
Interiér, v němž našly uplatnění recyklované materiály, je zcela totožný se sériovými Seaty, respektive modely Cupra. Zaujmou výrazně tvarovaná sportovní sedadla. Zajímavostí je head-up displej s rozšířenou realitou.
Je jasné, že elektromobil bude mít velkou konkurenci. Podle neoficiálních zpráv se chystá například Enyaq RS od Škody Auto, ostrý hatchback zase nabídne Volkswagen. Právě s výtvorem od VW popisovaná Cupra sdílí použitou techniku, obě auta se také budou vyrábět na stejné lince v německém Cvikově.
Zatímco příchod elektrické Škody Enyaq RS, která se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi, nebyl potvrzen, Cupra el-Born už má vstup na evropské trhy daný – bude to příští rok. Cena by měla začínat na částce zhruba 1,2 milionu korun.