Hlavní obsah

První den na autosalonu v Paříži - velká reportáž!

Foto: Jan Červenka

Pařížský autosalon

Konec autosalonů? Na první pohled to tak nevypadá. Výstaviště ? Je plné novinářů z celého světa a stánky jednotlivých značek jsou větší než kdy jindy, byť zmizela všechna okázalost Místo efektních expozic se dostanete k autům blíž, což je příjemná změna. Jenže když projdete všechny haly, uvědomíte si, jak moc tady těch několik automobilek chybí…

Článek

V Paříži nechybí jen Volkswagen a Ford, ale taky Volvo, Opel, Fiat, Nissan, Subaru, Mazda, Alfa Romeo či Chrysler. I tak je ale na co koukat. Fanoušky české Škodovky může těšit, že její stánek patří k tahákům autosalonu, modely Kodiaq RS a koncept Vision RS jsou v permanentním obležení a účast na tiskové konferenci víc než hojná. Mám za sebou prvních pár hodin na autosalonu, už jsem nachodil nějakých třináct kilometrů, z původního dvacetiminitového rozhovoru s šéfem Škodovky se stala hodina, zasekl jsem se u vietnamské automobilky VinFast, právě piju čtvrtou kávu, jednoznačně nejhezčím autem tady je koncept Peugeot e-Legend a strašně mi baví Chiron z Lega.

Domácí trojka

Prim však hrají jednoznačně domácí automobilky Peugeot, Citroën a Renault, které si zabraly halu číslo 1 a jejich expozice jsou jednoznačně největší. Mají ale co vystavovat. Peugeot se opírá o svižně vypadající kombík 508 SW, který má na první pohled nejen říz, ale hlavně perfektně využitelný zavazadlový prostor, pak o koncept e-Legend. Elektrické kupé vypadá naživo ještě o kus lépe a když si odmyslíte výrazné boční prahy, prolisy ve dveřích a velká kola, nutně vás musí napadnout, že ho co nevidět začnou vyrábět. A stejně dobře jako vypadá zvenku, sluší mu  to i uvnitř. Velurové sedačky jsou připomínkou toho, jak to u luxusních a sportovních aut chodilo pár dekád zpátky, ale věřte mi, že klidně byste si takový interiér uměli představit i ve svém.

Foto: Jan Červenka

Nejhezčí auto v Paříži? Dost možná koncept Peugeot e-Legend!

Citroën hned vedle zažívá velkolepou premiéru modelu C5 Aircross, který se v České republice objeví zkraje příštího roku a první jízdní dojmy si přečtete na Garáži už koncem listopadu. Když se ale porozhlédnete po jeho stánku, uvidíte jen armádu crossoverů a SUV. Jenže to by se mělo změnit. „Jsme si vědomi, že zákazníci hledají u Citroënu i klasický vůz, který ke značce patří a chceme jim už brzo takový nabídnout,“ zmínila se česká PR manžerka Lenka Martinová. „Auto vyjde z konceptu CXperience a nemělo by být mezi aktuálními modely SUV osamocené.“

Hned vedle je pak zbytek trojlístku – Renault, kde je největší hvězdou nová verze Kadjaru. A dále pak koncepty EZ a s nimi svého druhu dodávky - v obou případech něco jako pozdrav z budoucnosti. Ale co jiného byste taky od Renaultu čekali. Mají hranatá kola, extrémně variabilní prostor a jsou to obě velká auta. Renault mimo to zaznamenáte pokaždé, když vyjdete z některé z výstavních hal - neslyšně mezi nimi jezdí elektromobily Zoe.

Foto: Jan Červenka

Hromadná přeprava osob na hranatých kolech - designérům Renaultu fantazie rozhodně nechybí

Foto: Jan Červenka

Zadek Peugeotu 508 SW je dynamický, ale přitom skýtá velkorysý a dobře využitelný kufr

Sportovní auta

Je to trochu překvapení a příjemný konstrast, ale na autosalonu v Paříži nechybí velký stánek Porsche a Ferrari. A přidává se i Maserati, Lamborghini a Aston Martin. Čekali jsme, že Porsche se vytasí s Caymanem GT4, ale omyl. A chybí i elektrický Taycan… Legendární značka z Zuffenhausenu ale přivezla čtyři krásné sportovní ikony z muzea, a sice modely 959, GT2, Carrera GT a 918. A došlo i na oznámení, že koncept Speedster se bude opravdu vyrábět, což ale stejně všichni dávno věděli. U Ferrari jsou v obležení studie modelu Monza SP1 a SP2, ostatní značky představují jen aktuální produkci. Zklamání? Ne tak docela. Je tady i Morgan, Alpine nebo Shelby.

Foto: Jan Červenka

Porsche Speedster se bude vyrábět, oproti konceptu nečekáme žádné změny

Foto: Jan Červenka

Ferrari Monza SP1 a SP2 jsou nádherné vozy postavené na základech modelu 812 Superfast. Výkon 809 koní a jen 200 vyrobených aut...

Foto: Jan Červenka

Expozice supersportů z muzea Porsche potěší všechny fanoušky Porsche

Škodovka a zbytek koncernu

Jak už zaznělo, jednou z největších hvězd autosalonu v Paříži je Škodovka, která si to náležitě užívá. Okolo Vision RS a Kodiaqu RS je hromada lidí a vy už zítra najdete na Garáži rozhovor s Lubošem Vlčkem, ředitelem Škoda Auto pro český trh. Ještě větší stánek má ale Audi, kde je k vidění e-tron, a to i jako technický model. A Seat? Ten je pro jistotu s novým Taraccem hned venku, aby zaujal okamžitě po příchodu do areálu.

Foto: Jan Červenka

Venkovní stánek? Seat zvolil docela netradiční řešení, ale evidentně to funguje

Foto: Jan Červenka

O Audi E-Tron už jsme na garáži psali...

Foto: Jan Červenka

...takhle vypadá uvnitř

BMW, Mercedes a zbytek světa

Nové trojkové BMW ještě před pár týdny v Paříži nikdo nečekal a teď je z něj jedna z hlavních hvězd a X5 o trochu pozornosti přichází. Podobně překvapil i Mercedes s třídou B, která vám naživo vyrazí dech svou velikostí - je větší, než byste asi čekali. Ostatně značka Mercedes je jasným důkazem faktu, jak auta setrvale rostou - 22palcové ráfky na novém modelu GLE vypadají vlastně naprosto přirozeně…

O zájem si velkou expozicí říká i Toyota, Range Rover, Suzuki nebo Honda či Hyundai. Mají tolik prostoru nejspíš proto, že jim výstaviště mohlo, ale vlastně taky muselo nabídnout velkorysé plochy kvůli chybějícím automobilkám.

Foto: Jan Červenka

Nová trojka od BMW je aerodynamičtější než její předchůdce. Jde už o sedmou generaci BMW 3

Foto: Jan Červenka

Mercedes B je opravdu velký. A taky důkaz, že třída MPV stále žije

Foto: Jan Červenka

Suzuki Jimny vypadá naživo jako zmenšený Mercedes G. Moc nás baví!

Foto: Jan Červenka

Toyota společně s Lexusem okupují velký prostor přímo proti stánku škodovky

Kuriozity

Do haly s veterány se dostanu asi až zítra, ale už dnes mi udělal radost stánek věhlasné stavebnice Lego. V Paříži totiž můžete naživo vidět Chiron postavený na Kladně  - jde o 3D model z kostiček, který je tak věrný originálu, až to bere dech. Teprve když ho spatříte v reálu, dojde vám, kolik je za celým projektem práce a s jakou péčí se celý tým věnoval jednotlivým detailům.

No a o pozornost si pak říkají i stánky vietnamské automobilky VinFast a také čínského výrobce GAC. Ale k oběma se na Garáži ještě dostaneme v samostatných článcích. A opravdu kuriozně pak působí stánek Aixamu, výrobce malých aut pro -náctileté, který si velikostí nezadá s renomovanými značkami.

Foto: Jan Červenka

Chiron z Lega je rozhodně jedno z nejzajímavějších aut v Paříži!

Foto: Jan Červenka

VinFast? Vietnamská automobilka? Ne, to není vtip, ale dvě nová auta velmi ambiciozního projektu chlapíka, který zbohatl na instatních nudlích

Související témata:
Načítám