Článek
Li Shufu byl na začátku devadesátých let frustrovaný z toho, že Čína nemá žádného výrobce luxusních automobilů, jakým byl například v Evropě Mercedes-Benz, BMW nebo Audi. V Americe zase obdivoval značku Cadillac. I proto se rozhodl, že ze své značky vybuduje takový čínský benz. V té době vlastně ještě auta nevyráběl a značka Geely, ještě neexistovala. Jenže Li Shufu si přesto poradil. Koupil si jedno auto od značky Hongqi. Její auta stála na základ modelu Audi 100, které se vyrábělo v Číně továrnou FAW.
Přivezl si ho domů a dlouhé týdny pracoval na tom, aby jej předělal k obrazu svému. Vlastně odstranil karosérii a nechal pouze základní šasi s nápravami a pohonnou jednotkou. Na to začal stavět novou karosérii, která se velmi zdařile podobá tehdejšímu Mercedesu-Benz třídy E z let 1995 - 2002. Interiér v té době neřešil a převzal jej z původního auta čínské značky. Nakonec se mu podařilo auto dokončit a tím vzniklo první Geely 001 a šlo o testovací prototyp.
Design byl podobný, ale největší rozdíl byl v technice. Geely 001 vypadá trošku srandovně při pohledu z boku, protože má o 14,5 cm kratší rozvor než opravdový originál od Mercedesu. Vidíte na fotkách ty šílené převisy karosérie? Tohle auto ani nemohlo jezdit dobře. O motoru se toho mnoho neví, ale zřejmě byl použit nějaký z koncernu VW Group, který se dodával do čínského Audi 100. O další kopii Mercedesu se pokusil ještě v roce 2005, kdy představil model Geely CK, který se podobal tehdejšímu céčku. Dneska už Geely zná celý svět, protože tato čínská automobilka koupila švédskou značku Volvo.
Zdroj: chinacarhistory.com