Článek
Mohli za to dva pánové – Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Ti založili firmu AMG a rozhodli se, že si postaví závodní speciál pro závody cestovních aut. Heslem bylo, že sice nemůžou Mercedes udělat lépe, ale můžou ho udělat jinak. Jako základ jim posloužil Mercedes-Benz 300SEL generace W109 po jednom lékaři, který jim přenechal havarovaný kus za třetinovou cenu.
Pod kapotu dali vidlicový osmiválec 6,3 litru převrtaný na konečných 6,8 litru, který byl vyladěn na 428 koní a 608 Nm. Maximální rychlost se podle převodů mohla dostat až na 285 km/h a stovku stroj zvládl za 4,8 sekundy. Na 1635 kg těžké auto to vůbec nejsou špatné hodnoty. Naopak, červený sedan soupeře tak překvapil svou dynamikou, že si vysloužil přezdívku „Rote Sau“ tedy rudá svině. V interiéru byla bezpečnostní klec, kola byla širší a měla nižší gumy. V autě však zůstal původní automat, brzdy, koberečky i přístrojovka s dřevěným dekorem. Alespoň že sedadla v AMG vyměnili za závodní.
Ono to i v reálu fungovalo a v roce 1971 vybojovala dvojice Heyer/Schickentanz druhé místo v závodě 24h Spa-Francorchamps. Svou třídu navíc vyhráli. Pokud se divíte, jak to dokázali se sériovými brzdami, tak ty prý stíhaly chladnout díky dlouhým rovinkám na tomto okruhu. Diváci si nečekaně úspěšné závodní auto oblíbili a sláva AMG byla na světě.
Pravý exemplář už neexistuje a po světě se pohybuje pouze několik kopií. Ta patřící automobilce vznikla v roce 2006. Originál byl v roce 1972 prodán nejprve k testování leteckých pneumatik, později francouzské automobilce Matra a o jeho dalším osudu se nic neví.