Článek
Mohli bychom se poplácat po ramenou s tím, že jsme vám to přece říkali, ale pravda je taková, že u Subaru (i ostatních japonských značek) si nemůžete být jistí do poslední chvíle. Nicméně teď už je to definitivní - Subaru ukázalo na autosalonu v Tokiu nový Levorg. Sice se všude píše, že je to prototyp, ale buďte si jistí, že až se v druhé polovině příštího roku začne prodávat sériové auto (v Japonsku), bude vypadat víceméně stejně.
Jistě, těch změn zvenku není mnoho, ale opravdu se jedná o úplně nový automobil. Subaru totiž Levorg přestěhovalo na novou globální podvozkovou platformu, která debutovala v roce 2017 na modelu Impreza a na které už jezdí nové Legacy a Ascent.
Otázkou však zůstává, jaký bude mít nový Levorg motor. Podle všeho by to měl být nový přeplňovaný boxer o objemu 1,8 l, jehož přímé vstřikování umí pracovat s extrémně chudou palivovou směsí. Nevíme, kolik bude mít koní, ale Subaru říká, že bude nabízet ideální poměr mezi výkonem a spotřebou a že jeho parketou bude silný točivý moment. Nás ale zajímá ještě něco jiného… Bude tenhle motor mít i nové WRX, potažmo STI?
Je to vysoce pravděpodobné! A v dnešní době není problém z tohoto objemu dostat výkon 300 koní, takže nás spíš trápí trochu jiná věc - dostane se i do Evropy? Nebo se tady bude prodávat atmosférický boxer 2,0 litru? Tohle bude ještě velká hra a hodně počítání - emisní limity a konečná cena auta budou rozhodujícími faktory.
Určitě jste si všimli, že prototyp Levorgu má okna zalepená černou fólií, což naznačuje, že nám Subaru ještě nechce ukázat finální podobu kabiny, snad proto, že ji ještě nemá hotovou. Jisté ale je, že Levorg přijede s vylepšeným systémem EyeSight, který se bude spoléhat na čtyři radary a stereokameru, takže pokryje prostor kolem vozidla v plném rozmezí 360 stupňů. Víme taky, že nové asistenční systémy mají úzce spolupracovat s navigací, takže bude auto v případě autonomního řízení vědět, že je třeba zbytečné zrychlovat, protože se blíží zatáčka, nebo naopak podřadí o chlup dřív, protože právě přijíždíte do stoupání.
Inu, nechme se překvapit. Levorg je mezi tuzemskými zákazníky hodně oblíbený a nám se líbí, jak skvělý má podvozek. Nějaký výkon navíc by se určitě hodil, takže jsme opravdu zvědavi, jak to všechno bude. No a pak samozřejmě to STI…