Článek
Nejvýraznější změnou prošel předek vozu. Nová Škoda Fabia má přepracovanou masku chladiče, přední nárazník i světla s LED. U levnějších verzí obstarávají diodové reflektory pouze denní svícení a o světelný tok se starají klasické halogenové žárovky, u dražších verzí je pak plně v režii diod. LEDky najdeme poprvé v historii tohoto oblíbeného modelu i u zadních světlometů.
Další novinku najdeme u kol - nově nabízí Fabia až osmnáctipalcová. Auto na nich vypadá hezky, otázkou ale je, co tahle „frajeřina” udělá s jízdním komfortem. Každopádně osmnáctky nabízí Škodovka pouze pro verzi hatchback, u kombíku se budete muset spokojit se sedmnáctipalcovými koly. Ta ale pro Fabii rozhodně stačí.
Pár změn proběhlo i v interiéru. Lehce modifikován byl přístrojový panel, vylepšením prošel infotainment, sedadla jsou nově dvoubarevná a vzadu přibyly dva USB vstupy. Čím se ale nová Fabia vytáhla, jsou asistenční systémy. Nechybí například hlídání mrtvého úhlu, antikolizní systém nebo třeba asistent dálkových světel, který automaticky přepne dálky na potkávačky ve chvíli, kdy jede auto proti.
U nové Fabie nechybějí ani tzv. simply clever vychytávky, kterými je Škodovka pověstná. Ve verzi kombi například můžeme najít v kufru oboustranný kobereček, který je z jedné strany elegantně textilní a z druhé strany gumový pro případ převážení špinavého či mokrého nákladu. V kufru kombíku také nově najdeme vyjímatelnou LED svítilnu, která nám může posloužit jako baterka. Vysunutí bočních oken docílíme delším stiskem tlačítka a nemusíme tak nově držet knoflík po celou dobu. Delším stiskem zamykacího čudlíku na klíčku vozu pak vysuneme všechna okénka automobilu.
Pod kapotou najdeme pouze benzínové motory, s dieselem se Fabia rozloučila. Všechny v nabídce mají tři válce a objem jeden litr, konkrétně se jedná o dva MPI a dva TSI. Motory TSI jsou pak vybavené turbem a mají filtry pevných částic. U nejsilnější TSI varianty je v nabídce i verze s automatickou převodovkou DSG.
My jsme měli půjčenou druhou nejsilnější verzi s motorem o výkonu 70 kW (95 koní). Protáhli jsme ji po okreskách kousek za Prahou, ale nějaké větší soudy z oblasti jízdních vlastností budeme dělat až po plnohodnotném velkém testu, na který se můžete těšit již brzy.
Nová omlazená Škoda Fabia oproti předchozímu modelu mírně podražila, startuje na 279 900 korunách. Dobrou zprávou pro všechny nadšené chataře a chalupáře je, že kombík vyjde jen o 14 tisíc dráž.
Jak se vám nová Škoda Fabia líbí? A dali byste raději přednost hatchbacku nebo kombi?