Hlavní obsah

Projekt hybridního supersportu BMW je prý u ledu

Foto: BMW

Elektrifikovaná sub-značka „BMW i“ měla být výkladní skříní BMW, ale její budoucnost je momentálně nejistá – městské elektrické mini i3 skončí bez nástupce a stejně tak se ani hybridní supersport i8 podle nejnovějších zpráv pokračování nedočká. Co bude dál?

Článek

Když automobilka BMW slavnostně odhalovala sub-značku „BMW i“, měla s ní velké plány – v první vlně elektrické městské mini i3 doplněné šokujícím hybridním supersportem i8, které položí základy pro velkosériové hybridní a elektrické sedany a SUV. Jenže o deset let později obě auta končí bez nástupce a nad dalšími modely visí otazník.

Zvlášť v případě modelu i8 nás to mrzí. Jeho úkolem bylo zviditelnit značku (a novou hybridní techniku, kterou později převzaly velkosériové modely) a ukázat, že i v elektrifikované době bude prostor pro zábavu za volantem, což splnil do puntíku. A zdálo se, že to nebude konec příběhu, to když BMW loni na podzim ve Frankfurtu ukázalo koncept Vision M Next s fantastickými tvary a výklopnými dveřmi, který sliboval hybridní výkon až 600 koní. Byli jsme u vytržení!

Jenže podle nejnovějších zpráv se výroby nedočká. Projekt byl prý ukončen ještě před vypuknutím koronavirové krize (nejspíš v obavě o návratnost obrovské investice do vývoje specifické platformy, byť hybridní pohonná jednotka by se znovu mohla objevit v budoucích sériových vozech), ale je jasné, že radikální snížení prodejů situaci rozhodně nijak nepomohlo. BMW teď potřebuje peníze investovat do prioritních projektů s jasnou ekonomickou návratností.

Fanoušci rychlých kol tak sice přišli o naději na další fantastický supersport, ale sportovní divize BMW M je prý v plné síle a ani po nevyhnutelném přechodu na hybridní pohonné jednotky nebude s koňmi pod kapotou nijak šetřit – výkony mají naopak dále strmě růst. Tak hlavně, aby budoucí „emka“ byla nejen rychlá, ale také zábavná a řidičsky podmanivá…

Načítám