Článek
Sportovně-elegantní tvary nového Hyundai i20 jsme si mohli v klidu prohlédnout do nejmenšího detailu už dříve, nyní můžeme prozkoumat hlubiny jeho interiéru. Hodně atraktivního interiéru nutno poznamenat – už na první pohled upoutá zcela nový volant s netradičními čtyřmi paprsky a vodorovné žaluzie táhnoucí se napříč palubní deskou vkusně propojující středové a krajní výdechy klimatizace.
Klíčovým prvkem architektury kabiny jsou dva 10,25palcové displeje – ten před řidičem je určen digitálnímu obrazu palubních přístrojů, ten na středové konzoli patří nové generaci infotainmentu s dotykovým ovládáním. Infotainment disponuje online funkcemi (info o dopravě, počasí atd. plus vzdálený přístup přes mobilní aplikaci), svůj smartphone můžete připojit přes Android Auto i Apple CarPlay a bezdrátově si ho nabít (ačkoliv máte vpředu k dispozici hned dva USB porty).
V nabídce je také hi-fi Bose s osmi reproduktory a náladové ambientní osvětlení, k tomu ty nejmodernější bezpečnostní jízdní asistenty – nouzové brzdění bude umět detekovat také chodce a cyklisty, inteligentní omezovač rychlosti se bude přizpůsobovat místnímu značení a adaptivní tempomat dokáže využívat data z navigace. Prostě špičková výbava hodná adepta vládce segmentu.
Vás bude ale určitě víc zajímat, že vnitřní prostor i20 mezigeneračně povyrostl. Celé auto je o 30 mm širší a má o 10 mm delší rozvor, takže si posádka snáz udělá pohodlí. Kufr se nafoukl o 25 litrů na skvělých 351 litrů – to je o 21 litrů víc, než kolik nabídne krátká Škoda Fabia (právě od ní si i20 půjčila trik s vyjímatelným platem, které jde zasunout za zadní sedadla), a řadí se tak k tomu nejlepšímu z celého segmentu (na nedostižných 391 litrů nového Clia však nemá).
Základem nabídky motorizací bude čtyřválcová atmosféra 1,2 MPi s výkonem 84 koní spojená s 5rychlostní manuální převodovkou. Lepší volbou však bude jedna ze dvou variant přeplňovaného tříválce 1,0 T-GDI disponující výkonem 100 nebo 120 koní. Obě verze jsou vybavené 48V mild-hybridním ústrojím, které bude pomáhat zvyšovat efektivitu a šetřit palivo, a půjdou párovat s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Nový Hyundai i20 dorazí na trh už v průběhu léta, aby se porval se silnou konkurencí – horké a lákavé novinky jako Peugeot 208, Opel Corsa nebo Renault Clio mu rozhodně nedají nic zadarmo!