Článek
Je to vlastně poměrně nedávno, co byla představena druhá generace modelu Ghost, a tak bylo jen otázkou času, kdy se ukáže také prodloužená verze. Ta je oproti původní variantě delší o 170 milimetrů (celkem má 5 716 milimetrů) , takže nabídne nejvíc místa na zadních sedadlech ze všech sedanů na světě – s výjimkou velkého bratra Phantoma. Jenomže když si pořídíte Phantoma, je nemístné, abyste si jej řídili sami. Proto sama automobilka o prodlouženém Ghostu říká, že je určen pro lidi, kteří si svůj Rolls-Royce rádi řídí sami, ale zároveň často využívají služeb řidiče.
V Goodwoodu chtěli, aby silueta a elegance originálu utrpěly co možná nejméně, takže zvenku fakticky došlo jen na prodloužení zadních dveří a okolních panelů karoserie. Extra prostor dává více místa pro větší a pohodlnější sedadla, takže si svůj Rolls-Royce Ghost Extended můžete vybavit speciálními sedadly, která nabídnou stejnou míru komfortu, klidu a pohodlí jako ta v luxusním tryskáči. V Rolls-Roycu jim říkají „Serenity Seats“, tedy poklidná sedadla.
Přítomnost ledničky na lahev šampaňského mezi sedadly tu překvapí jen málokoho. Zajímavé ale je, že tato součást výbavy byla vyvíjena společně s organizací Master Sommelier, která sleduje a hodnotí standardy a služby sommelierů a samotnou kvalitu nápojů.
Verze Extended se ale neliší jen větším množstvím místa na zadních sedadlech. Vylepšení doznal i komfort jako takový – Ghost Extended veze pod karoserií celých 100 kilogramů tlumících a izolačních materiálů, aby pohodu a klid na palubě nemohlo narušit absolutně nic.
Uvádí se, že jde aktuálně o technologicky nejvyspělejší Rolls-Royce ze všech – je tu třeba velmi sofistikovaný systém vzduchové filtrace, obří head-up displej, funkce samočinného parkování a nechybí ani poslední verze laserových světel, která teď budou svítit celých 600 metrů před dlouhatánskou kapotu. Noc bude tedy pro řidiče vašeho Ghostu v podstatě jen relativní pojem.
Jelikož se nový Ghost nabízí výhradně s jedním motorem, pohonná jednotka je nám tedy všem jasná – 6,75l dvanáctiválec twin-turbo o výkonu 563 koní a točivém momentu 850 newtonmetrů. Nově vyvinuté odpružení nabízí funkci „Kouzelného koberce“ díky variabilním tlumičům v kombinaci s takzvanými horními lichoběžníky, které jsou v branži novinkou, doplněné o systém vyrovnávání náklonů jak v podélné tak příčné rovině.
Převodovka snad ani nemůže být nic jiného než osvědčený osmistupňový automat z dílen ZF, zde speciálně uzpůsobený pro charakter vozu a také sílu dvanáctiválcového motoru. K maximální kontrole za jakýchkoliv podmínek pomáhá pohon všech kol, spojený ještě s řízením všech kol, které v nízkých rychlostech pomáhá obratnosti tohoto korábu, kdežto ve vyšších rychlostech zlepšuje stabilitu.
Ceny prodlouženého Ghosta ještě nebyly zveřejněny, ale můžete se spolehnout na to, že bude o něco výš než 8 milionů korun, což je cena za „běžný“ Ghost v základu. Na druhou stranu – za silniční jachtu to je vlastně skoro adekvátní cena. Nebo máme říct silniční tryskáč?