Článek
Kdybych dostal korunu pokaždé, když nějaká automobilka prohlásí: „Sportovní auta mají malé prodeje, není ekonomické je vyvíjet,“ mohl bych si rovnou doběhnout do Fordu pro nový Mustang GT, který je tu s námi už od roku 1964 a tak nějak se mu tuhle krutou moderní realitu nechce přijmout. Vlastně se prodává skvěle!
Už potřetí za sebou se totiž stal nejprodávanějším sportovním autem na světě – v roce si ho 2017 zvolilo 125 809 zákazníků, takže snadno smáznul Camaro (69 tisíc kusů), Challenger (64 tisíc), MX-5 (37 tisíc) i 911 (32 tisíc), o Toyobaru ani nemluvě (GT86 a BRZ dají horko těžko dohromady 30 tisíc prodaných aut). Za takhle ohromné číslo vděčí hlavně tomu, že se prodává v celém světě, konkrétně ve 146 zemích. Dvě třetiny vyrobených Mustangů zůstávají v Americe, zbylá třetina se rozlétne do světa. A naštěstí i do Evropy, kde se loni prodalo přes 13 tisíc aut (hlavním trhem je Německo a Anglie).
Co mi ale dělá největší radost, je fakt, že se mu daří i v ČR, která si na sportovní auta zrovna moc nepotrpí. Mustangů se za prvních sedm měsíců roku 2018 prodalo 186 kusů, což je víc než MX-5, BRZů a GT86, WRX STi, 370Z (jo, fakt to ještě prodávají!), Caymanů a Boxsterů DOHROMADY! Dokonce je to víc než čtyřkové řady od BMW (154 kusů), kterou si zákazníci často volí v naftě, případně čtyřkolce.
To v Mustangu nemůžete mít ani naftu, ani čtyřkolku. Ošidit se čtyřválcovým EcoBoostem by byla škoda (v ČR si ho zvolí jen 7 % zákazníků), potřebujete macatý 450koňový 5,0 l V8. A i když je nový 10stupňový automat určitě vynikající (u kabrioletu si to dovedu představit), Mustang si víc užijete s manuálem. Pak budete mít trochu hrubiánské, ale nakažlivě zábavné sportovní kupé, které vás nákladově nesežere a z každé jízdy udělá událost (stačí jedno prošlápnutí plynu a zavrčení V8). A kašlete na žvásty, že ameriky neumějí zatáčet – Mustang sice není žádná drobná baletka, ale točitou okresku si s ním užijete s úsměvem na rtech. Mustang je prostě výborné sportovní auto!
Takže díky všem, kteří udělali tu nerozumnou věc a místo praktického SUV s turbodieselem si raději koupili nešikovné, ale úžasně vzrušující sportovní auto. Smekám klobouk, že jste ještě nezapomněli žít a bavit se.