Článek
Vypadá to, že se nový šéf automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess rozhodl vyplnit svá slova o zeštíhlení koncernu. První v pořadí by měla být prestižní automobilová značka z Molsheimu, kterou předtím koncern Volkswagen pod vedením Ferdinanda Piëcha za utracené miliardy hýčkal v bavlnce. Diess ale usoudil, že s ohledem na dnešní gigantické náklady na výzkum a vývoj si koncern takovou drahou hračku už dál nemůže dovolit.
Podle zákulisních informací je Bugatti nejen na prodej, ale dokonce už má i vybraného nového majitele – malou chorvatskou automobilku a technologickou firmu Rimac Automobili. Start-up mladíka Mate Rimaca není jen výrobcem elektrického hypersportu, ale především se rychle stal světovým lídrem ve vývoji výkonných elektrických pohonů a souvisejících systémů, za kterým pro radu chodí většina velkých automobilek světa. Samotné Porsche vlastní 15,5procentní podíl v Rimacu, který chce koncern VW právě výměnou za značku Bugatti zvýšit na 49,9 %.
Pro obě strany to dává velký smysl: VW se zbaví velké ekonomické zátěže, kterou nedokáže technologicky vytěžit (1500koňový hypersport s maximální rychlostí přes 400 km/h nemá třeba s takovým Golfem ani jeden společný díl), na oplátku získá přístup k know-how elektrického pohonu, který v nejbližších letech budou tou nejdůležitější komoditou.
Rimac naopak zkušenosti techniků Bugatti s vysokorychlostními speciály dokáže využít pro své vlastní elektřinou poháněné střely, navíc může sám přispět k přežití značky, až přijde čas i na Bugatti, aby přezbrojilo buď na hybridní, nebo kompletně elektrickou sílu.
Zatím však není nic oficiální. Ani jedna ze stran případnou koupi nekomentovala. Na druhou stranu je ani razantně neodmítla, takže na téhle šuškandě asi něco bude. Podrobnosti se dozvíme nejspíš už v příštích týdnech a měsících.
Další šuškanda varuje, že u prodeje Bugatti to nemusí skončit; ve hře je prodej automobilek Bentley a Lamborghini a výrobce motocyklů Ducati. Čekají nás tedy hodně zajímavé časy...