Článek
Zjišťovat, proč celé týmy profesionálních hráčů sedí v závodních skořepinách, se vydali zjišťovat redaktoři automobilového magazínu Jalopnik. Jedna značka na fotbalových stadionech převládá a jedná se o dobře známé Recaro. Právě u Recara tradice skořepin ve fotbalových klubech začala a táhne se až do devadesátých let.
V daném období byl majitelem značky Recaro jistý Ulrich Putsch, jenž byl zároveň členem představenstva fotbalového klubu F.C. Kaiserslautern. Jeden z manažerů týmu, který pravidelně chodil na zápasy, měl problémy s bolavými zády, tak mu Putsch nabídl jako řešení právě ergonomickou sedačku Recaro.
Netrvalo dlouho a na sezónu roku 1994 už měl německý tým svou zakázkovou lavici na střídačce poskládanou ze skořepin Recaro a vyrobenou v rámci sponzorské dohody. Důvod byl naprosto jednoduchý – závodní sedadla z auta jsou pohodlná, ergonomická, mohou být vyhřívaná do nepříznivého počasí a navíc vypadají skvěle. Velmi často nechybí dokonce ani otvory na závodní vícebodové pásy, ačkoliv ty už jsou vzhledem k určení na stadionech poněkud zbytečné.
Závodní sedačky zažily v druhé polovině devadesátých let prudký rozmach a na fotbalových stadionech přibývaly jako houby po dešti. Náhle už nebylo jedno, na čem hráči sedí, a Recaro sázelo jednu lavici ze závodních sedadel za druhou. Postupně do hry přibyli i další výrobci z automobilové sféry, ale také výrobci sedadel pro civilní letectví. Proto když už nesedí profesionální hráči z vyšších lig v závodních skořepinách, sedí zpravidla v sedadlech připomínajících ta v letadle.
Recaro však zůstalo mezi nejoblíbenějšími dodavateli a podle mluvčího je používá 70 vrcholných fotbalových týmů z celého světa. Najdou se na stadionech Realu Madrid, Borrussie Dortmund a mnoha dalších. A celé to vzniklo kvůli bolavým zádům jednoho manažera.