Článek
Peugeot chce zabrousit do hájemství Golfu R, který oněch 300 koní a pohon všech čtyř kol nabízí konvenční cestou. Pokud se spekulace ukážou pravdivé, nabídne Peugeot v hatchbacku 308 podobnou techniku, jakou představil loni v podobě modelu 508 Sport Engineered, který letos na podzim zamíří do autosalonů. Tento model má k pohonu benzinovou šestnáctistovku doplněnou elektromotorem pohánějícím zadní kola. Zákazník tak dostane výkonné auto s pohonem všech kol, což je kombinace, které se u Peugeotu jinak zoufale nedostává.
Peugeot slibuje v případě 508 SE výkon cca 350 koní a točivý moment 500 Nm, což by z něj dělalo jeden z nejvýkonnějších modelů s francouzské automobilky. Zrychlení na stokilometrovou rychlost firma uvádí za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost brzdí elektronický omezovač při tradičních 250 km/h.
Kolik nabídne 308 GTi zatím netušíme, ale výkon by se měl pohybovat nad hranicí 300 koní, což na pořádnou jízdu stačí bohatě. V této souvislosti připomeňme studii 308 R HYbrid od divize Peugeot Sport. Tento model nabízel prostřednictvím plug-in hybridního pohonu výkon celých 500 koní a 730 Nm točivého momentu a „stovku“ uměl za čtyři sekundy a - nemělo by vás to překvapit - v útrobách pracoval řádně upravený benzinový motor o objemu 1,6 litru, kterému pomáhala dvojice elektromotorů.
Třetí generace Peugeotu 308, ze které bude odvozená i sportovní verze GTi, by se měla představit na podzim 2021, praktičtější karosářská verze kombi pak dorazí dle předpokladů o několik měsíců později. Prodejně ne zcela úspěšná, avšak emocemi hýřící 308 CC coupé-convertible se patrně ani ve třetí generaci nástupce nedočká. Stávající sportovní provedení 308 GTi přijde v Česku na 830 000 korun.