Hlavní obsah

Přiostřený Golf GTI má ve verzi Clubsport 300 koní

Foto: Volkswagen

VW Golf GTI Clubsport

Volkswagen po verzích GTI, GTE a GTD přichází v osmé generaci Golfu s lahůdkou – modelem GTI Clubsport. Ten se celkem výrazně odlišuje od běžného GTI a nabídne výkon rovných 300 koní. Zklame asi v jediném parametru, protože se nabízí výhradně s automatem.

Článek

Proti standardnímu Golfu GTI je verze Clubsport designově odvázanější. Dobře je to vidět na přední masce, která je výraznější a nabídne větší otvory pro přísun vzduchu k motoru. Pozorné oko si všimne, že vzadu jsou obě koncovky více posunuty do rohu. Dalším z rozlišovacích znaků je výraznější zadní spoiler a uprostřed umístěná červená písmena GTI.

Automobilka uvádí, že verze Clubsport má lepší přítlak na přední i zadní nápravě. Standardem jsou osmnáctipalcová kola, za příplatek lze mít i disky o palec větší. Pokud budete chtít, bude mít váš Golf GTI Clubsport obuty lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Pod kapotou je ten samý dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec jako ve výchozí verzi. Jde o motor s interním kódem EA888 evo4, který ve verzi Clubsport nabídne 221 kW (300 koní) a 400 Nm točivého momentu. Připomínáme, že standardní provedení Golfu GTI osmé generace nabízí 245 koní (180 kW) a maximální točivý moment 370 Nm.

GTI Clubsport zvládne stovku pod šest sekund a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 250 km/h. Zklamáním je výhradně automatická převodovka (7stupňové dvouspojkové DSG), s manuální skříní Volkswagen nepočítá.

Verze Clubsport má dále o 10 mm snížený podvozek. Vpředu je jiný odklon kol, na zadní víceprvkové nápravě zase inženýři upravili uchycení kol nebo ložiska tlumičů. Účinnější je i brzdový systém.

Upravený je i elektromechanický samosvorný diferenciál umístěný na přední nápravě i samotné řízení. To má být ostřejší, sportovněji naladěné. Zajímavostí je pak jízdní režim Special, který je podle automobilky naladěn pro jízdu na Severní smyčce.

K mání na konci roku, limitka to nebude

Nový Golf GTI Clubsport se začne prodávat koncem letošního roku za dosud nezveřejněnou částku. Dobrou zprávou je, že nepůjde o limitovanou edici. To třeba v případě minulé generace modelu Golf GTI Clubsport S neplatilo, vyrobilo se totiž jenom 400 kusů.

Samotné označení GTI Clubsport se v ceníku Volswagenu poprvé objevilo v roce 2016. Šlo o oslavu 40 let modelu Golf GTI. První generace Clubsportu nabízela na předních kolech výkon 195 kW (265 k) s možností dočasného zvýšení (boost) až na 213 kW (290 koní).

Související témata:
Načítám