Hlavní obsah

Prezident FIA si pořídil vzácné Lamborghini Miura

Foto: Polo Storico

Auto je po důkladné rekonstrukci a můžete ho vidět na výstavě v Paříži až do neděle večer

Znáte Lamborghini Miura? Ultimativní sportovní auto ze sedmdesátých let znamenalo ve světě supersportů doslova revoluci. Šéf FIA si teď jedno nechal zrestaurovat přímo v dílnách Polo Storico, což je speciální divize italské automobilky určená pro veterány…

Článek

Jestli se chystáte do Paříže, nenechte si ujít výstavu Retromobile (končí už v neděli večer 10.2.). A až na stánku Lamborghini uvidíte překrásné Lamborghini Miura SV, vězte, že je to auto Jeana Todta, prezidenta FIA, který jen před pár dny přišel s tím, že závodní auta WRC by měla být elektrifikovaná!

Ale co, pomiňme pro tuto chvíli, že Miura je všechno jen ne ekologická. Je to totiž hlavně nádherný kus auta a Polo Storico odvedlo jednoznačně perfektní práci! Vůz, který byl v roce 1972 prodán do Jihoafrické republiky, se před třinácti měsíci ocitl v dílnách boloňské Sant'Agaty a k dokonalosti měl opravdu daleko. Technici ho ale kompletně rozebrali, poškozené díly opravili nebo vyměnili, auto má nové černozlaté lakování a kompletní renovace se dočkal i interiér vyvedený v černé kůži.

Foto: Polo Storico

Nepochybujte o tom, že kvalita renovované Miury je rozhodně o kus vyšší, než když bylo auto v roce 1971 prvně prodáno

O Miuře byste měli věděli, že jde o kultovní mistrovské dílo mladého designéra Marcella Gandiniho z roku 1965. Dodnes je považováno za jedno z nejkrásnějších superaut všech dob, které se stalo okamžitě po premiéře světovou senzací. Nešlo jen o vnější design, ale Miura přišla s revolučním řešením v podobě motoru uloženého uprostřed, což předurčilo další směřování sportovních aut. Čtyřlitrový dvanáctiválec o výkonu 350 koní dokázal lehoučkou Miuru, vážící jen 1 125 kg, rozjet až na nevídaných 275 km/h.

Na autosalonu Retromobile dělá Miuře SV společnost druhý nádherný kousek, model 400 GT, který patří kanadskému sběrateli a v Polo Storico na něm právě začali pracovat. No a na závěr by vás mohlo zajímat, že divize Polo Storico se věnuje renovacím historických modelů pro opravdové znalce, jinými slovy pro extrémně movité zákazníky. Její technici si vždy ke konkrétnímu autu vytáhnou výrobní a typové listy, a tak vozy zrenovují do podoby originálu. I laky namíchají přesně podle původního vzoru. Prostě pokud chcete být opravdu výjimeční, nechte si postavit dobový originál přímo z fabriky. Jean Todt by vám o tom mohl v pauzách mezi vymýšlením nových pravidel (nejen) pro WRC určitě vyprávět.

Související témata:
Načítám