Článek
Severní smyčka legendárního okruhu Nürburgring je místem, kde automobilky nejenom často testují své sportovní modely, ale kde zároveň nechávají měřit čas na jedno ujeté kolo. A pokud je výsledek nejlepší ve své třídě, rádi se tím pochlubí veřejnosti.
Upřímně: je to spíše marketing, protože z hlediska zákazníka je úplně jedno, zda je auto o vteřinu rychlejší nebo pomalejší. Obvykle jsou navíc rozdílné teplotní podmínky a auto vždy řídí někdo jiný. Ale určitou vypovídací hodnotu „časy“ z Nordschleife určitě mají, jakkoliv i obrovitá SUV mohou zajíždět časy pod 7 minut a 50 sekund.
Když už nic jiného, jsou tyto závody o nejrychlejší auto ve své kategorii zajímavé pro nejrůznější hospodské diskuse o tom, které auto je to nejlepší, a argument z Ringu může být jedním z několika, kterými budete své auto vynášet do nebes.
Ale zpátky k aktuálnímu rekordu. Porsche s modelem Panamera Turbo vzalo Mercedesu GT jeho původní rekord, ale šlo doslova o desetinky. 7:29,81 je nový čas omlazeného Panamera Turbo, zatímco původní čas Mercedesu byl 7:30,11.
Mercedes na podzim sebral pomyslnou hozenou rukavici a po třech měsících od původního rekordu přepsal tabulky. V případě modelu Mercedes-AMG GT jde o verzi pro modelový rok 2021 s vylepšenou elastokinematikou.
Nebudeme vás napínat: nový rekordní čas je lepší o dvě sekundy a má hodnotu 7:27,80 v případě kompletní délky tratě (20,81 km) včetně přibližně 200 metrů dlouhého úseku u tribuny č. 13 (T13). Jde o čas zaznamenaný notářem a oficiálně „vyvěšený“ na stránkách provozovatele legendárního Zeleného pekla.
Rekordní Mercedes GT 63 S 4MATIC neměl žádný nadstandardní doplněk, pouze příplatkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 a aerodynamický paket. Připomínáme, že pod kapotou je čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly (twin-turbo) a výkonem 639 koní a 900 Nm točivého momentu. Stovku zvládne tento model za 3,2 sekundy a dovede uhánět rychlostí až 315 km/h.
Nechme se překvapit, co předvede na Nordschleife stuttgartský soused s Panamerou...