Hlavní obsah

Přetahovaná v Zeleném pekle: Rekord Porsche přebral Mercedes

Foto: Mercedes-Benz
Aktualizováno

Na slavném Nürburgringu si letos v létě Porsche Panamera Turbo odneslo titul pro nejrychlejší luxusní automobil, když překonalo rekord Mercedesu GT S. Ale karta se otáčí a v „marketingovém souboji“ o nejrychlejší auto Severní smyčky nyní vítězí Mercedes. Otázkou je, na jak dlouho.

Článek

Severní smyčka legendárního okruhu Nürburgring je místem, kde automobilky nejenom často testují své sportovní modely, ale kde zároveň nechávají měřit čas na jedno ujeté kolo. A pokud je výsledek nejlepší ve své třídě, rádi se tím pochlubí veřejnosti.

Upřímně: je to spíše marketing, protože z hlediska zákazníka je úplně jedno, zda je auto o vteřinu rychlejší nebo pomalejší. Obvykle jsou navíc rozdílné teplotní podmínky a auto vždy řídí někdo jiný. Ale určitou vypovídací hodnotu „časy“ z Nordschleife určitě mají, jakkoliv i obrovitá SUV mohou zajíždět časy pod 7 minut a 50 sekund.

Když už nic jiného, jsou tyto závody o nejrychlejší auto ve své kategorii zajímavé pro nejrůznější hospodské diskuse o tom, které auto je to nejlepší, a argument z Ringu může být jedním z několika, kterými budete své auto vynášet do nebes.

Ale zpátky k aktuálnímu rekordu. Porsche s modelem Panamera Turbo vzalo Mercedesu GT jeho původní rekord, ale šlo doslova o desetinky. 7:29,81 je nový čas omlazeného Panamera Turbo, zatímco původní čas Mercedesu byl 7:30,11.

Mercedes na podzim sebral pomyslnou hozenou rukavici a po třech měsících od původního rekordu přepsal tabulky. V případě modelu Mercedes-AMG GT jde o verzi pro modelový rok 2021 s vylepšenou elastokinematikou.

Nebudeme vás napínat: nový rekordní čas je lepší o dvě sekundy a má hodnotu 7:27,80 v případě kompletní délky tratě (20,81 km) včetně přibližně 200 metrů dlouhého úseku u tribuny č. 13 (T13). Jde o čas zaznamenaný notářem a oficiálně „vyvěšený“ na stránkách provozovatele legendárního Zeleného pekla.

Rekordní Mercedes GT 63 S 4MATIC neměl žádný nadstandardní doplněk, pouze příplatkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 a aerodynamický paket. Připomínáme, že pod kapotou je čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly (twin-turbo) a výkonem 639 koní a 900 Nm točivého momentu. Stovku zvládne tento model za 3,2 sekundy a dovede uhánět rychlostí až 315 km/h.

Nechme se překvapit, co předvede na Nordschleife stuttgartský soused s Panamerou...

Načítám