Článek
Spolupráce automobilky Opel s koncernem PSA již přinesla své šťavnaté ovoce (crossover Crossland X a SUV Grandland X), ale až nová Corsa byla poprvé vyvíjena v těsném propojení po zařazení německé značky pod francouzská křídla. A hned z toho byl velký úspěch, Corsa se povedla na výbornou a Opel s ní slaví prodejní úspěchy. Teď je na řadě nová Mokka…
Ta také vyjede na modulární CMP platformě sdílené s novým Peugeotem 2008 – díky tomu zhubne oproti předchůdci o zásadních 120 kilo a bude moci využít ty nejmodernější motorizace. Soudě podle nabídky modelu 2008 to znamená benzinový přeplňovaný tříválec 1,2 l s výkonem 100, 130 nebo 155 koní (dvě silnější verze půjdou kombinovat s osmistupňovým automatem) a čtyřválcový turbodiesel 1,5 l s výkonem 100 nebo 130 koní. Časem také dorazí čistě elektrická verze s výkonem 136 koní a dojezdem až 310 kilometrů.
Samozřejmostí budou i sofistikované jízdní asistenty v podobě nouzového brzdění, adaptivního tempomatu, udržování jízdy v pruhu, parkovacího asistentu nebo čtení značek. V kabině se pak můžete těšit třeba na digitální přístrojový panel nebo na 10palcový dotykový infotainment s širokou konektivitou, online funkcemi a bezdrátovým nabíjením telefonu.
Opel Mokka tak s novou generací hodně získá, ale něco i ztratí. A nejde jen o písmeno „X“ v názvu (které získala po faceliftu) – přijde také o pohon všech kol, kterým se minulá Mokka mohla jako jedno z mála aut ve svém segmentu pochlubit. Nová platforma je totiž striktně předokolková a pohon všech kol technicky neumožňuje. Zákazníkům to však nejspíš nebude příliš vadit, protože malé crossovery stráví většinu času ve městech, kde je čtyřkolka naprostou zbytečností.
Pečlivě zamaskovaná Mokka v tuto chvíli prochází poslední fází intenzivního jízdního testování, které z ní mají udělat hbité, sebejisté a odolné auto. Oficiálního představení se dočkáme již za pár týdnů/měsíců, výroba se pak spustí ke konci letošního roku a už na začátku toho příštího dorazí první auta ke svým spokojeným zákazníkům.